دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

سوت زنی| استمرار تخلفات شركت انحصاری قطعات حلزون شنوایی/ شركت سهند طب درمان چه چیزی را تكذیب می كند؟+فیلم
 
به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اسنادی كه مردم در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس به ثبت رسانده اند، گزارشی در روز 26 اسفند سال گذشته با عنوان «شنوایی كودكان در انحصار گران فروشان» منتشر شد، كه در آن به گران فروشی قطعات حلزون شنوایی با استناد به مقایسه قیمت های مصوب سایت سازمان غذا و دارو و فاكتورهای شركت سهند طب درمان، پرداخته شده بود.

در همین راستا این شركت طی جوابیه ای گزارش مذكور را تكذیب كرده و مدعی شد، فاكتورهای مورد استناد به قبل از انتشار قیمت های مصوب در سایت سازمان غذا و دارو برمی گردد، به همین علت به سراغ كارشناس نظارتی اداره كل ملزومات و تجهیزات پزشكی می رویم، كه وی در این رابطه گفت: قیمت مصوب قطعات یدكی حلزون شنوایی همواره در اداره ما مشخص بوده است، اما بخش استعلام سقف قیمت این قطعات در سایت سازمان غذا و دارو از اول آذرماه سال اخیر در دسترس عموم قرار گرفته و تغییری نكرده است، بنابراین شركت های مربوطه باید محصولات خود را حداكثر با این قیمت ها ارائه كنند.

همچنین گزارشگری از جمعیت پروتز شنوایی كشور كه این تخلف را در سامانه سوت زنی ثبت كرده، در گفت وگو باخبرنگار فارس اظهار كرد: قیمت های قطعات یدكی شركت سهند طب درمان در این سال ها همواره افزایشی بوده و برخلاف ادعای شركت مذكور كه در گزارش خبرگزاری فارس منتشر شده بود، پس از اطلاع رسانی نرخ های مصوب هم شاهد كاهش قیمت ها نبودیم.

حال براساس مطالب فوق به سراغ فاكتورها و اسناد جدیدی می رویم كه نشان می دهد پس از اطلاع رسانی قیمت های قانونی، همچنان این شركت با تخطی از نرخ مصوب سایت سازمان غذا و دارو، برخی كالاهای خود را با قیمت بالاتری به فروش می رساند.

طبق فاكتورهای تاریخ 21 آذر و 27 دی سال اخیر، شركت سهند طب درمان سیم كویل 6 سانتی متری را 897 هزار تومان فروخته است، در حالی كه قیمت مصوب این محصول در سایت سازمان غذا و دارو 648 هزار تومان است، یعنی همچنان حدود 40 درصد ازجانب این شركت گران فروشی می شود.







همچنین براساس فاكتور این شركت در تاریخ 9 بهمن سال گذشته، باتری دستگاه حلزون شنوایی 1 میلیون و 750 هزار تومان فروخته شده است، در حالی كه براساس سایت مذكور سقف قیمت باتری شركت سهند طب درمان 1 میلیون و 223 هزار تومان است، به عبارتی حدود 43 درصد از نرخ مصوب تخطی كرده و گران تر به بیمار ارائه شده است.





براساس مطالب فوق مطمئن می شویم كه قبل از درج قیمت های مصوب در سایت سازمان غذا و دارو، شفافیتی برای نرخ واقعی قطعات حلزون شنوایی وجود نداشت، علاوه برآن پس از انتشار قیمت های مصوب در سایت مذكور نیز شاهد گران فروشی قطعات یدكی از جانب شركت سهند طب درمان یكی از سه نمایندگی انحصاری تامین این قطعات هستیم كه با هدف سودجویی بیشتر، شنوایی كودكان سرزمین ما را گروگان گرفته است.

برای مشاهده اسناد تخلف شركت مذكور، فیلم زیر را ببینید:


انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۵۶ - ۲۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۸۳