دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

مركز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز راه اندازی می شود
 
شیراز-ایرنا-رئیس كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز اعلام كرد: مركز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز به زودی شكل خواهد گرفت تا همراه با آگاهی بخشی به جامعه، خانواده های نیازمند بتوانند مسیر مناسبی برای مهارت افزایی و كارآفرینی در پیش گیرند.
مركز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز راه اندازی می شود شیراز-ایرنا-رئیس كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز اعلام كرد: مركز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز به زودی شكل خواهد گرفت تا همراه با آگاهی بخشی به جامعه، خانواده های نیازمند بتوانند مسیر مناسبی برای مهارت افزایی و كارآفرینی در پیش گیرند.

سیده مریم حسینی روز یكشنبه اشاره به جلسه كمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز كه شامگاه شنبه 20 فروردین ماه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، اظهار كرد: به جهت اهمیت موضوع، آیت الله دژكام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با حضور در جلسه كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق كم برخوردار ضمن آگاهی یافتن از اهداف و عملكرد این كمیسیون در سال گذشته، در جریان سیاست های عدالت محور این كمیسیون در سال جاری قرار گرفت.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینكه گاهی محرومیت فكری هزینه هایی به شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) تحمیل كرده است افزود: سیاست های محرومیت زای برخی مسئولان باید به سیاست های محرومیت زدایی تبدیل شود در غیر اینصورت ضمن كاهش مسئولیت پذیری این افراد روز به روز شاهد افزایش ناهنجاری ها حتی در مركز شهر شیراز خواهیم بود.

حسینی با اشاره به لزوم بررسی موضوع اشتغال روستاییان گفت: از دیگر تأكیدات بررسی هزینه های مادی و صرفه و صلاح روستاهای حاشیه ای شیراز در موضوع الحاق و عدم الحاق آنهاست تا ضمن تبیین برخی عوارض این مسئله، بحث اشتغال در مبدأ مهاجرین نیز با جدیت بیشتری در دستوركار قرار گیرد و حتی امكان مهاجرت معكوس هم جدی شود و شاهد رونق و آبادانی و كسب و كار در روستاها و شهرهای اطراف شویم و هزینه های وارده هم بر افراد مستقر در حاشیه و هم بر شهر شیراز كاهش یابد.

رئیس كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز گفت: این كمیسیون از ابتكارات دوره ششم شورا است كه برای تحقق اهداف این دوره ایجاد شده است. در واقع كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی نوپا و تجمیعی از وظایف دیگر كمیسیون ها است كه امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی بیان داشت: اكثر جلسات كمیسیون با حضور دستگاه های حمایتی و متولیان امر محرومیت زدایی تشكیل می شود و بخش عمده از اهداف این شورا محرومیت زدایی است و این كمیسیون نیز به رفع محرومیت، كاهش سكونت گاه های غیررسمی، مهارت آموزی بانوان بد سرپرست و بی سرپرست با همكاری گروه های جهادی می پردازد.

حسینی ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی فارس به ویژه بحث عدالت اجتماعی و حمایت از گروه های جهادی به عنوان یك سند بالادستی مورد نظر است و به همین منظور بازدیدهای خصوصی از مناطق و ارتباط حضوری با مردم را سرلوحه كار قرار دادیم.

وی گفت: الحاقات روستاها نیز به صورت ویژه ای مورد توجه كمیسیون بوده است؛ به عنوان نمونه مسائل روستای گردخون بررسی شده است زیرا بیشترین آسیب را این منطقه داشته و گزارش به استانداری، نمایندگان و دفتر امام جمعه نیز داده شده است.

عضو شورای شهر شیراز افزود: سه قشر جمعیت در روستاهای اطراف شیراز ساكن هستند كه این سه قشر مهاجران، اتباع خارجی و شیرازی هایی هستند كه به دلیل مشكلات اقتصادی به حاشیه پناه بردند كه این گروه ها با تضادهای فرهنگی، رفتاری و اقتصادی رو به رو هستند.

حسینی در خصوص الحاق 6 روستا به شیراز، گفت: تمام تلاش خود را به كار گرفته ایم تا بر اساس طرح پژوهشی الحاقی انجام نشود، زیرا برای الحاق پیوست های اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی و غیره لازم است.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات و كارگروهی در شهرداری برای احصای وظایف دستگاه های مرتبط گفت: سند محرومیت زدایی برای شهر شیراز باید تشكیل شود. همچنین زیرساخت های رفع محرومیت ها مانند كارگاه های مهارت افزایی از دیگر اقداماتی است كه باید انجام شود.

رئیس كمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز اعلام كرد: پایش لحظه ای تغییر كاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و تلاش برای تدوین سند بهداشت روان برای رسیدن به خانواده متعالی از دیگر اقداماتی است كه در دستور كار قرار دارد.

برچسب ها
- شورای شهر
- مشاوره
- لطف الله دژكام
- اشتغال زایی
- توسعه روستایی
- شیراز
- فارس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۳ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰