دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

آیین افتتاح اولین مركز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان+فیلم
 
با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه 16 كلاسه مدرسه اوتیسم اصفهان به مساحت 3 هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد تومان افتتاح شد.


مدیر عامل بنیاد دست های مهربان گفت: بنیاد نیكوكاری دست های مهربان یكی از ماموریت های خود را توانمند سازی اقشار نیازمند ومحروم جامعه قرار داد و در سال های گذشته كار های بنیادین را نیز مانند ساخت مراكز درمانی و نگهداری كودكان (آیندگان) در دستور كار خود قرار داده است كه یكی از مهم ترین آن ها ساخت مدرسه ویژه اقشار خاص است كه ازجمله آن ها می توان به ساخت اولین مركز آموزش تخصصی اوتیسم در استان اصفهان در شهرك ولیعصر اشاره كرد.

زهرا یوسفی گفت: اوتیسم خود ماندگی نوعی اختلال رشدی است كه با رفتار های ارتباطی و كلامی غیر طبیعی مشخص می شود علائم این اختلال تا قبل سه سالگی بروز پیدا می كند، اما مشكل اصلی اینجاست كه اغلب خانواده ها تا چند سال متوجه این علائم نشده و به همین دلیل بهترین دوران برای درمان آن ها را از دست می دهند.

او گفت: از آنجایی كه بحث آموزش و توانبخشی كودكان اوتیسم همواره مغفول مانده و عملا با كمبود شدید مراكز آموزشی و توانبخشی این مبتلایان روبرو هستیم بنیاد نیكوكاری دست های مهربان از سال 1396 برآن شد تا این خلأ را جبران كرده و با ساخت تخصصی ترین مدرسه اوتیسم در استان اصفهان گام بزرگی دراین راه بردارد.

آیین افتتاح اولین مركز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان+فیلم

هزینه این مدرسه در ابتدا 4 میلیارد تومان پیش بینی گردیده بود كه با اعمال تحریم ها و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و فلزات تاكنون 13 میلیارد تومان هزینه گردیده است.

یوسفی گفت: مساحت زمین 3500 مترمربع 3 هزار متر مربع مساحت ساخت این پروژه است كه شامل 48 فضای اداری، آموزشی، درمانی و كارگاهی، بهداشتی، است.

از این فضا 26 اتاق شامل 16 كلاس كوچك 22 متر مربعی برای (3 دانش آموز) 6 اتاق درمانی 20 متر مربعی شامل گفتار درمانی، موسیقی درمانی، حس درمانی، فیزیوتراپی و 8 كارگاه 56 متر مربعی برای سایر آموزش های استاندارد است.

آیین افتتاح اولین مركز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

او گفت: همچنین یك آمفی تئاتر 160 متر مربعی، یك زمین ورزش و بازی 240 متر مربعی، دو تراس 70 و 80 متر مربعی برای آموزش در محیط باز، یك تراس 60 متر مربعی برای گیاه درمانی، چهار سرویس بهداشتی شامل حمام، توالت ایرانی و فرنگی و آبخوری یك سالن غذاخوری برای مبتلایان و یك سالن استراحت برای مربیان، محوطه بازی برای كودكان یك اتاق موتورخانه، 6 اتاق هواساز و دو آبدرخانه و طی شویی خانه و نیز استخر شن در نظر گرفته شده است.

به گفته او بنیاد دست های مهربان تلاش دارد كه با افتتاح این مدرسه علاوه بر كاهش فشار از خانواده های مبتلایان اوتیسم در زمینه نخبه پروری كودكان اوتیسم ورود كرده و به جامعه ایران خدمت نماید.

{$sepehr_media_15911082_400_300}
   تاریخ: ۱۳:۴۴ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۲۱