دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق در قزوین تشكیل شد
 
قزوین-ایرنا-سرپرست اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق جهت رفع این معضل با عضویت دستگاه ها و نهادهای مرتبط در استان تشكیل شد.
دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق در قزوین تشكیل شد قزوین-ایرنا-سرپرست اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق جهت رفع این معضل با عضویت دستگاه ها و نهادهای مرتبط در استان تشكیل شد.

عین الله كشاورز ترك روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دبیرخانه نمایندگانی از ادارات كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، كمیته امداد امام(ره) و نمایندگانی از مراكز نیكو كاری، گروهای بسیج جهادی و جهاد سازندگی سپاه عضویت یافته اند تا با تقسیم كار به منظور جمع آوری اطلاعات در این زمینه اقدام كنند.

وی اضافه كرد: در اولین نشست این دبیرخانه مقرر شد شناسایی و ثبت افراد دارای فقر مطلق با محوریت مراكز نیكوكاری استان انجام شود.

كشاورز ترك ادامه داد: در مناطقی كه تحت پوشش مراكز نیكوكاری نیستند گروهای بسیج جهادی و خیریه ها اقدام لازم را در این خصوص انجام می دهند و نیز شناسایی و ثبت نام افراد معتاد و بیماران روانی رها شده در معابر عمومی و بی خانمان ها نیز از سوی اداره كل بهزیستی مدیریت می شود.

این مسوول گفت: بحث رفع فقر مطلق در استان و كشور از ابتدای فروردین ماه سال جاری با دستور رئیس جمهور شروع شد تا با شناسایی كامل میدانی افراد دارای فقر مطلق و تحت تكفل و ثبت نام آنها در سامانه جهت رفع این معضل اقدام شود.

وی اضافه كرد: پرداختی ها به این افراد طی سه ماه انجام می شود و بعد از آن باید توانمند سازی افراد صورت گیرد.

كشاورز ترك با اشاره به پیشنهادهایی در راستای اجرای هرچه بهتر دستورالعمل مبارزه با فقر مطلق، افزود: با توجه به دسترسی به امكانات مراكز نیكوكاری تحت پوشش اداره كل كمیته امداد امام خمینی(ره) پیشنهاد می شود مراكز نیكوكاری در مناطق تحت پوشش خود جهت درج اطلاعات افراد دارای فقر مطلق در سامانه در راس امور قرار بگیرند و سایر نهادهای مدنی با محوریت این اداره كل با این مراكز همكاری تام داشته باشند.

وی افزود: تعیین كمی و قابل سنجش حد فقر مطلق جهت ایجاد وحدت رویه و پیشگیری از ناعدالتی و ایجاد نشدن انتظارات كاذب و پیش بینی سازوكار عملی برای توانمندسازی افراد دارای فقر مطلق كه طبق دستورالعمل مقرر است پس از سه ماه حمایت نقدی وارد چرخه توانمند سازی شوند نیز از پیشنهادهای ما برای تحقق بهتر اهداف این دبیرخانه است.

این مسوول یادآور شد: با توجه به تاكید رییس جمهور، برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق به عنوان یكی از چهار طرح كلان و اصلی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حوزه رفاهی در دستور كار قرار گرفته است.

برچسب ها
- روز ریشه كنی فقر
- استان قزوین
- فقر
- وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۴ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۵