دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

دانش بنیان ها برای تولید محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشكی رقابت می كنند
 


محصولات حیاتی كه جزء اقلام تحریمی هستند و نبود آنها با جان و سلامتی مردم بازی می كند. به همین دلیل ایجاد بازار داخلی برای آنها یك ضرورت ملی و راهبردی است. همین اهمیت باعث شد كه با شكل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در كشور، دانش بنیان های توانمند و دارای تخصص دانشی به حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشكی ورود و برای تامین نیازهای كشور تلاش كنند.

این تلاش ها در حال حاضر منجر به شكل گیری 241 مجموعه دانش بنیان و خلاق در این حوزه شد تا فناوری های 5 حوزه «تجهیزات و ملزومات پزشكی»، «تجهیزات، مواد و ملزومات دندانپزشكی»، «تجهیزات و مواد آزمایشگاه طبی»، «تجهیزات بیمارستانی» و «تجهیزات پیشرفته آزمون كالیبراسیون تجهیزات پزشكی» در كشور توسعه یابد.

«سامانه های زیست پزشكی آرنیكا»، «ویستا تجهیز احیاء»، «تركیبات سبز فارمد به ژن»، «داهیان پزشكی پیشرو»، «ایده پردازان جاوید پردیس پارسیان»، «فناوری های هوشمند توانبخشی فن آسا»، «كیا تولید طب ستان»، «ایماژ ارتباط الكترونیك گستر»، «توسعه تجهیز نویان»، «مبتكران طب و صنعت شریف» و غیره از جمله مجموعه هایی هستند كه در این حوزه رقابت می كنند.

طراحی و تولید سمعك، تولید محصولات آزمایشگاهی سلولی و مولكولی، دستگاه های پزشكی در زمینه الكتروكاردیوگراف، فناوری های هوشمند توانبخشی، طراحی و تولید تجهیزات ارتوپدی ، پروتزهای مفصل زانو ،پیچ ستون فقرات، دستگاه نمونه بردار سیگنال های مغزی و عصبی 8 كانال هم از جمله محصولاتی است كه در این حوزه تولید شده است.

مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23
   تاریخ: ۱۱:۰۸ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳