دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

محصول همگرا | مشكلات حركتی توان یابان سریع تر بهبود می یابد
 


سامانه هوشمند تعلیق وزن دینامیكی حلقه بسته، سامانه ای است كه با تعلیق وزن دینامیك برای توان یابان، امكان انجام تمرینات بیشتر و متنوع را فراهم می كند كه این جریان، منجر به بهبود سریع تر توان یابان دارای مشكل حركتی می شود.

عملكرد نامناسب روش های سنتی

افرادی كه در راه رفتن، مشكلات نورولوژی و مشكلات ارتوپدی دارند، برای بهبود باید تمرینات فیزیوتراپی و كاردرمانی را به شكل مستمر و طولانی مدت انجام دهند.

در روش های سنتی، اطرافیان و كادر درمان، زیربغل آنها را می گرفتند تا توان یابان تمرین كنند كه این روش، عملكرد مناسبی ندارد و فشار زیادی را به اطرافیان و كادر درمان وارد می كند.

تعلیق وزن توان یاب

به گفته محمد لطفی مدیرعامل شركت پیام آوران هنر و فناوری شرق، این دستگاه، وزن توان یاب را تعلیق می كند و این فشار را از اطرافیان و كادر درمان برمی دارد و شرایط را برای انجام تمرینات مستمر بدون فشار، فراهم می كند تا منجر به بهبود سریع تر شود.

این دستگاه برای اولین بار پس از سه شركت آمریكایی، توسط شركت دانش بنیان پیام آوران هنر و فناوری شرق ساخته شده است.

همگرایی فناوری اطلاعات و دانش شناختی

در این دستگاه از دو فناوری اطلاعات و علوم شناختی به صورت مشخص استفاده شده است. تعاملی بودن بازی ها و هوشمندبودن سامانه از طریق دریافت فیدبك از توان یابان را می توان از جمله موارد فناوری های همگرا به كار برده شده در دستگاه نام برد.

5 درصد قیمت نمونه مشابه خارجی

این فناوری دینامیك هم اكنون در انحصار این شركت در ایران و سه شركت در آمریكا است. مزیت محصول ایران ساخت، قیمت پایین آن است كه 5 درصد قیمت نمونه مشابه آمریكایی است. هوشمند بودن این دستگاه نیز یكی از مزیت های این دسـتگاه به شمار می رود.

سامانه هوشمند تعلیق وزن دینامیكی حلقه بسته با حمایت های مركز راهبردی فناوری های همگرا به مرحله طراحی و توسعه رسیده است.

مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17
   تاریخ: ۱۲:۳۷ - ۳۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۲