دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

برگزاری پویش « ایده ها با رویكرد توسعه و تحول دانشگاه » از امروز (دوشنبه) در دانشگاه و مراكز درمانی تابعه
 
به همت روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود؛

برگزاری پویش « ایده ها با رویكرد توسعه و تحول دانشگاه » از امروز (دوشنبه) در دانشگاه و مراكز درمانی تابعه

روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از امروز (دوشنبه - 29 فروردین) لغایت 10 اردیبهشت ماه، پویش « ایده ها با رویكرد توسعه و تحول دانشگاه » را بمنظور اجرای برنامه های امسال دانشگاه در جهت توسعه و تحول بخش های مختلف، ارتقای رضایتمندی دانشجویان، همكاران و خدمات گیرندگان، در سطح دانشگاه و مراكز درمانی تابعه برگزار می كند.

" انسیه عزیزیان " مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، در این باره توضیح داد: این پویش، در راستای اهداف هیات رئیسه دانشگاه و توجه جدی رئیس و معاونان محترم دانشگاه به بحث " تحول " به عنوان هدف اصلی برنامه های امسال، برای جمع آوری ایده های همكاران در دانشگاه و مراكز درمانی تابعه، برگزار می شود.

وی افزود: همه دانشگاهیان درهرسطح از رتبه كاری و فعالیت (اعضای هیات علمی، دانشجویان و كاركنان در بخش های مختلف) در دانشگاه و مراكز درمانی وابسته، می توانند برای شركت در این پویش، ایده های واقع بینانه خود را كه مطابق با شرایط حال حاضر و قوانین جاری كشور، و دارای قابلیت اجرا توسط هیات رئیسه دانشگاه باشد، از طریق صفحه اصلی وب سایت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی (در نوار بالای صفحه اصلی مشخص شده)، مطرح كنند.

عزیزیان همچنین ادامه داد: شركت كنندگان در پویش، پس از ارسال ایده مورد نظر خود (از طریق صفحه اصلی وب سایت دانشگاه)، از متن آن اسكرین شات تهیه كرده و نزد خود نگه دارند تا پس از ارزیابی ایده ها، از سوی ریاست محترم دانشگاه به صاحبان ده ایده برتر، هدایای ارزشمندی اهدا شود.

گفتنی است؛ روابط عمومی دانشگاه اواخر دی ماه سال 1399 نیز پویش « اگر جای رئیس دانشگاه بودم ... » را با هدف جمع آوری نقطه نظرها و پیشنهادهای اهالی دانشگاه و مراكز تابعه برگزار كرد و 14 پیشنهاد از میان پیشنهادهای رسیده، انتخاب شد كه خوشبختانه پس از گذشت یك سال از آن تاریخ، 11 پیشنهاد همكاران، عملیاتی و اجرایی شده است و سه پیشنهاد نیز به دلیل زمانبر بودن و پیش بینی زیرساخت ها و یا منابع مالی لازم، در دست پیگیری، اجرا و یا برنامه ریزی است.

بر همین اساس، پیشنهادهای منتخب كه اجرا شده اند، عبارتند از:

تغییر نام دانشگاه به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی.

اتاق فكر و عمل برای ارتقا و رشد هرچه تمام دانشگاه و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه تشكیل و راه هایی برای پیشرفت در تمام عرصه های داخلی و خارجی می یافتیم.

رویكرد آموزشی دانشگاه را مهارت محور می كردم تا تئوری محور.

تشكیل شورای بهره وری دانشگاه با حضور نمایندگان بخش های مختلف دانشگاه.

پیشتازی گروه های آموزشی دانشگاه در مقایسه با گروه های توانبخشی سایر دانشگاه ها.

تابلوهای راهنمای سطح دانشگاه باید به گونه ای طراحی شود تا امكان مشاهده آن برای تمامی طیف ها از كم بینایان، نابینایان و غیره فراهم شود.

برنامه عملیاتی و راهبردی دانشگاه برای 4 سال آینده و روندهای جامعه تهیه و تدوین شود.

بهبود فرهنگ سازمانی، افزایش علاقمندی پرسنل به سازمان، بهبود فرایندها، آسیب شناسی بروكراسی اداری دانشگاه و مراكز.

استفاده از تندیس های شخصیت های علمی و ملی در فضای دانشگاه.

اختصاص یك فضای مستقل با مساحت حدودی 100 مترمربع، جهت مطالعه آزاد و همچنین بحث و تبادل نظر دانشجویان.

اسكیل لب جامع توانبخشی را راه اندازی می كردم.

ایده های در دست پیگیری، اجرا و یا برنامه ریزی نیز عبارتند از:

تهاتر پردیس دانشگاه در ولنجك با مكانی دیگر با وسعت 10 تا 20 برابری، احداث كتابخانه ها و سالن های مطالعه بزرگ در دانشگاه جدید و انتقال خوابگاه های دانشجویی به داخل پردیس دانشگاه جدید كه تمام خدمات علمی، رفاهی و فرهنگی به دانشجویان متمركز شود.

مناسب سازی محیط دانشگاه برای معلولین مثلا نصب نرده در قسمت پله ها، ایجاد رمپ در ورودی ساختمان ها، اختصاص فضای پاركینگ خودرو به معلولین در نزدیك ترین ورودی به ساختمان ها، نصب میله دستگرد در دو طرف سطوح شیبدار، مسقف و غیر لغزنده بودن سطوح شیب دار پیشنهاد می گردد.

پیش بینی مهدكودك برای فرزندان زیرشش سال همكاران در دانشگاه.

لینك



انتهای پیام/

تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۱:۴۸ - ۳۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹