دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه توانمندی های كودكان اوتیسم در شیراز
 
توانمندی های جمعی از كودكان اوتیسم شیراز در بوستان آزادی به نمایش گذاشته شده است.
مرادی مدیرعامل موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز هدف از برپایی این نمایشگاه را افزایش آگاهی جامعه درباره اختلال اوتیسم دانست و گفت: این غرفه همزمان با ماه جهانی آگاه سازی اجتماعی اوتیسم تا 16 اردیبهشت در ضلع شمال غربی بوستان آزادی برای بازدید عموم دایر است.

او گفت: اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال عصبی و رشدی است كه علت اصلی بروز آن تاكنون شناخته نشده است.

مرادی گفت: كودكان مبتلا به این اختلال نسبت به همسالان خود در برقراری ارتباط اجتماعی و كلامی با دیگران و نیز یادگیری دچار مشكل هستند .

مدیرعامل موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز با اشاره به سن طلایی تشخیص اوتیسم در كودكان بین 2 تا 5 سال گفت: در صورت تشخیص زودهنگام با اقدامات توانبخشی از جمله گفتار درمانی می توان ناتوانی های ناشی از این اختلال را به حداقل رساند.

جعفری سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی فارس نیز گفت: در زمان حاضر 2 مركز برای خدمات توانبخشی كودكان اوتیسم در شیراز راه اندازی شده است كه با هماهنگی به عمل آمده با سازمان بهزیستی كشور به زودی تعداد این مراكز در استان افزایش می یابد.

او توجه والدین به علائم بروز اوتیسم در كودكان را مهمترین عامل تشخیص این اختلال در مراحل اولیه برشمرد و گفت: برقرار نكردن تماس چشمی، تاخیر در مهارتهای گفتاری، رفتارهای تكراری و كلیشه ای، واكنش غیرمنتظره به صداها، تصاویر و نور از جمله علائم اولیه اختلال طیف اوتیسم است.

جعفری گفت: خانواده ها با مراجعه به سامانه غربالگری كودكان اوتیسم بهزیستی كشور و تكمیل فرم های مربوطه نسبت به تشخیص این اختلال در كودكان خود اقدام كنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی فارس گفت: شناسایی و پرورش توانمندی و استعدادهای نهفته كودكان اوتیسم می تواند در توسعه روابط اجتماعی و ارتقا كیفیت زندگی آن ها نقش بسزایی ایفا كند.

او گفت: در این غرفه كه با مشاركت موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز برپا شده برخی آثار نقاشی، صنایع دستی و دست ساخته های كودكان اوتیسم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
   تاریخ: ۱۸:۴۸ - ۰۳/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷