دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

كمیته امداد حامی 89 هزار بیمار صعب العلاج
 
معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام كرد: 89 هزار بیمار صعب العلاج و هشت هزار بیمار خاص از خدمات كمیته امداد برخوردار هستند.
حسین خدرویسی با تشریح خدمات كمیته امداد به بیماران خاص و صعب العلاج گفت: 81 هزار و 300 بیمار صعب العلاج با 17 گروه و نوع بیماری و هشت هزار بیمار خاص در كمیته امداد شناسایی و ثبت شده اند. 20 هزار نفر از بیماران صعب العلاج با درجه ناتوانی حاد و زمین گیر با پرداخت هزینه پرستاری، در منزل نگهداری می شوند.

به گفته خدرویسی در سال 1400 جمعا 96 میلیارد تومان از محل منابع دولتی و مردمی بابت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد با بیان اینكه خدمات بیماران صعب العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می شود، خاطرنشان كرد: این خدمات در سرفصل های كلی خدمات پاراكلینیك، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته بندی می شود.

ومعاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد از پرداخت وام درمانی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت با محوریت بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: سال گذشته از محل صندوق امداد ولایت حدود 100 میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان وام درمانی برای برای مددجویان اختصاص یافت.

خدرویسی توضیح داد: كمك هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی كپسول اكسیژن و دستگاه اكسیژن ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشك، تخت و دندانپزشكی از دیگر خدمات كمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج است.

گفتنی است كه 18 اردیبهشت ماه تحت عنوان روز بیماری های خاص و صعب العلاج شناخته می شود.
   تاریخ: ۲۲:۱۸ - ۱۸/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳