دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نخستین خانه حمایتی بیماران اعصاب و روان برای زنان در لرستان افتتاح شد
 
خرم آباد - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران اعصاب و روان استان ویژه زنان با هدف ارتقای مهارت های زندگی در خرم آباد افتتاح شد.
نخستین خانه حمایتی بیماران اعصاب و روان برای زنان در لرستان افتتاح شد خرم آباد - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران اعصاب و روان استان ویژه زنان با هدف ارتقای مهارت های زندگی در خرم آباد افتتاح شد.

"نگار فتحی بیرانوند" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تنها یك مركز شبانه روزی برای زنان مبتلا به بیماری اعصاب و روان در استان فعال است كه 60 نفر در آن نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی نخستین خانه حمایتی توانبخشی، 10 نفر از این افراد كه توانایی انجام امور شخصی خود را دارند از مركز شبانه روزی جدا و به این خانه منتقل شده اند تا روند درمان متفاوتی برای آنها پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور كارشناسان فنی در این خانه حمایتی و نظارت های سازمان بهزیستی تصریح كرد: بر اساس دستورالعمل، ظرفیت هر خانه حمایتی حداكثر 10 نفر است تا از ازدحام زیاد جلوگیری و شرایط زندگی در خانه برای این افراد مشابه سازی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: هدف از راه اندازی خانه های حمایت، تشویق بیماران به مشاركت در اجتماع، ارتقای میزان توانمندی، آموزش مهارت های ارتباطی، ایجاد اعتماد به نفس و حفظ استقلال آنان است به گونه ای كه بتوانند امور شخصی خود را تا حد امكان سامان ببخشند.

فتحی بیرانوند افزود: در هر یك از این خانه ها تیم های تخصصی روانشناس، مددكار و مربیان آموزش دیده وجود دارد و توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی با مجوز سازمان بهزیستی راه اندازی و تاسیس می شوند تا مطابق دستورالعمل های سازمانی به گروه های هدف خود خدمات درمانی و رفاهی ارائه دهند.

وی اضافه كرد: اقدامات لازم برای ایجاد یك مركز شبانه روزی بیماران اعصاب و روان ویژه زنان نیز در دست انجام است و پیش بینی می شود این مركز در آینده نزدیك با ظرفیت 40 نفر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار بیمار اعصاب و روان در لرستان شناسایی شده است كه برخی از خانواده ها توانایی نگهداری این افراد را ندارند وهم اكنون تقاضاهای بسیاری برای نگهداری این افراد در مراكز شبانه روزی وجود دارد.

برچسب ها
- سلامت زنان
- سلامت روان
- لرستان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۰ - ۲۰/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۳