دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

رزمایش منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری در گنبدكاووس آغاز شد
 
گنبدكاووس- ایرنا- همزمان با یكصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) با مشاركت 100 نفر در روستای مرزی قیزلر بخش داشلی برون گنبدكاووس آغاز شد.
رزمایش منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری در گنبدكاووس آغاز شد گنبدكاووس- ایرنا- همزمان با یكصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) با مشاركت 100 نفر در روستای مرزی قیزلر بخش داشلی برون گنبدكاووس آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این مانور 2 روزه خدمات مختلف در بخش های بهداشت و درمان، توانبخشی، آموزش همگانی امداد و نجات و جوانان به اهالی این روستا و 2 روستای همجوار آن ارائه می شود.

پنج تیم بهداشت و درمان BHCU متشكل از پزشكان عمومی، پرستار، ماما، روانشناس و نجاتگر جمعیت هلال احمر در روز اول از شهرستان های شرق گلستان و در روز دوم از شهرستان های غرب استان با استقرار در روستای قیزلر خدمات بهداشتی و درمانی لازم را ارائه می دهند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گلستان به خبرنگار ایرنا بیان كرد: این رزمایش 2 روزه در بخش های بهداشت و درمان اضطراری و توانبخشی، جوانان و آموزش های امدادی با همكاری 100 نفر از داوطلبان هلال احمر شهرستان های شرق و غرب استان آغاز شد.

حمید استیری افزود: تیم های خدمات بهداشت و درمان متشكل از پزشكان عمومی، پرستار، ماما، بهداشت محیط، تغذیه، بهداشت روان، كارشناس دارویی، متخصص قلب و كودكان به همراه تیم توانبخشی شامل فیزیوتراپ، كاردرمان و كارشناس فنی ارتوپدی اهالی روستای قیزلر و 2 روستای همجوار را ویزیت رایگان كرده و خدمات درمانی و دارویی لازم را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر ویزیت رایگان، ارزیابی وضعیت مادران باردار و یا زنان در سن بارداری، غربالگری بیماری های اسكلتی و استخوانی كودكان، توزیع داروی رایگان و بررسی وضعیت تغذیه اهالی و در صورت نیاز انجام اقدامات اولیه برای تشخیص بیماری مانند گرفتن نوار قلب از دیگر برنامه های این تیم هاست.

رزمایش منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری در گنبدكاووس آغاز شد

معاون جمعیت هلال احمر گلستان اظهارداشت: تیم های جوانان هلال احمر هم در این مانور حمایت های روانی و انجام بازی با كودكان، غربالگری خانواده ها از نظر مشكلات روانی و افسردگی و در صورت نیاز ارجاع به واحدهای تخصصی تر را برعهده دارند.

استیری ارائه آموزش های همگانی امداد و نجات برای دانش آموزان و اهالی روستا و انجام مانور جستجو در آوار و انتقال مصدومان احتمالی به چادرهای درمانی پیش بینی شده با 20 تخت بستری موقت را از دیگر برنامه های اجرایی در این مانور اعلام كرد.

وی گفت: همزمان یك پزشك عمومی، پرستار و ماما به صورت دهگردی با حضور چند ساعته در روستاهای خیرخواجه سفلی و خیرخواجه اولیا افراد نیازمند را معاینه كرده و اقدامات درمانی و دارویی لازم را ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، همچنین در حاشیه مانور امروز چهل و چهارمین خانه هلال شهرستان گنبدكاووس در روستای قیزلر به عنوان رابطه اهالی با هلال احمر در زمان حوادث احتمالی و ارائه اقدامات اولیه با همكاری اهالی افتتاح شد.

روستای مرزی قیزلر با جمعیتی حدود 500 نفر در بخش داشلی برون و فاصله 90 كیلومتری با مركز شهرستان گنبدكاووس قرار دارد.

شهرستان گنبدكاووس با 375 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

برچسب ها
- گنبدكاووس
- امداد و نجات
- گلستان
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۲۰/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵