دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

افزون بر یك میلیون نفر از جمعیت فارس از بهزیستی خدمات دریافت می كنند
 
شیراز- ایرنا- سرپرست اداره كل بهزیستی فارس گفت: یك میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان استان فارس در 91 حوزه از این مجموعه خدمات دریافت می كنند.
افزون بر یك میلیون نفر از جمعیت فارس از بهزیستی خدمات دریافت می كنند شیراز- ایرنا- سرپرست اداره كل بهزیستی فارس گفت: یك میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان استان فارس در 91 حوزه از این مجموعه خدمات دریافت می كنند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا هوشیار، دوشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز، با اشاره به آماده سازی پیش نویس طرح قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارسال آن به استانداری افزود: قطعا اگر پیشگیری سطح اول اتفاق بیافتد ورودی به بهزیستی و نیاز آنها به دریافت خدمات از این مجموعه نیز كاهش می یابد.
وی ادامه داد: سال گذشته در استان فارس 11 هزار و 613 نفر مشاوره ژنتیك رایگان دریافت كردند كه از این تعداد 600 نفرشان بنا به تشخیص برای انجام آزمایش ژنتیك معرفی شدند.
او اظهار داشت: همچنین پارسال 127 هزار نفر را در استان غربالگری كردیم كه 400 نفر آنها دارای تنبلی چشم بودند كه در صورت عدم تشخیص می توانست منجر به نابینایی شود.
سرپرست اداره كل بهزیستی فارس گفت: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، از چند سال گذشته طرحی تحت عنوان رصد آسیب های اجتماعی در كشور آغاز شده كه سال گذشته در تمام شهرستان های استان اجرا شد.
هوشیار افزود: با اجرای طرح رصد آسیب های اجتماعی برای ما مشخص می شود كه در هر شهرستان فراوانی هر آسیبی چه میزان است و كدام آسیب بالا است و بنابراین ما برای همان موضوع برنامه ریزی می كنیم.
او ادامه داد: در حوزه توانبخشی 100 درصد افزایش خرید تجهیزات پزشكی از جمله ویلچر داشتیم و همچنین برای نابینایان نیز وسایل كمك توانبخشی خوبی تهیه شد.
وی بیان كرد: در بحث اشتغال نیز با توجه به اینكه بر اساس قانون سه درصد از جامعه هدف ما باید در دستگاه های دولتی مشغول كار شوند، در سال 99 این درصد جذب اتفاق افتاده و امسال با توجه به برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
او اظهار داشت: همچین در بحث ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات نیز سال گذشته به یك هزار و 400 نفر تسهیلات پرداخت شد.
هوشیار، از كارفرمایان خواست كه به جامعه بهزیستی اعتماد كنند، ما الان افرادی داریم كه به رغم داشتن معلولیت با دقت بسیار بالایی مشغول به كار هستند.
مدیر كل بهزیستی فارس افزود: كافرمایان به ازای به كار گیری هر یك نفر از جامعه هدف بهزیستی یكصد میلیون تومان تسهیلات دریافت می كند.
وی ادامه داد: از خیرین نیز انتظار داریم كه نیاز محور حركت كنند، امروز نیاز جامعه بحث توجه به آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها است كه انتظار است خیرین پررنگ تر ورود كنند.
او گفت: در بحث آسیب های اجتماعی یك آسیبی كه وجود دارد این است كه جزیره ای عمل می شود و هر كس در بخشی یك هدافگذاری انجام می دهد و پیش می رود در حالی كه اگر تجمیع و هدفگذاری شود و با استفاده از رصد آسیب های اجتماعی و مشاهدات علمی و روش های تخصصی پیش رویم می توانیم امسال به موفقیت هایی در این زمینه دست یابیم.

استان فارس حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- شیراز
- اداره كل بهزیستی استان فارس
- فارس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۵۱ - ۱۹/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۱