دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

756 مركز یادگیری اختلال در كشور فعالیت دارند
 
اهواز - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: 756 مركز یادگیری اختلال در كشور فعالیت دارند كه 250 مركز در مدت یك سال اخیر راه اندازی شده اند.
756 مركز یادگیری اختلال در كشور فعالیت دارند اهواز - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: 756 مركز یادگیری اختلال در كشور فعالیت دارند كه 250 مركز در مدت یك سال اخیر راه اندازی شده اند.

به گزارش ایرنا جواد حسینی پنجشنبه در نشست با كاركنان مدارس استثنایی خوزستان در محل مدرسه رودكی اهواز بیان كرد: این مراكز یادگیری با تجهیزات كاملی كه دارند برای آموزش و پیشرفت دانش آموزانی كه دچار اختلال یادگیری هستند بسیار تاثیر گذار هستند به همین منظور توسعه این مراكز بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینكه 33 مركز یادگیری اختلال در خوزستان وجود دارد افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحولات موفقیت آمیزی داشته است كه یكی از این تحولات استفاده از مراكز یادگیری برای پرورش دانش آموزان با مشكلات اختلالات یادگیری است.

حسینی ادامه داد: این سازمان در كنار خدماتی كه به دانش آموزان استثنایی ارایه می كند به دانش آموزان عادی نیز خدمت رسانی می كند كه از جمله خدمات این سازمان ایجاد پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان و دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: برای سال تحصیلی جاری 20 هزار نیروی انسانی در 2 هزار پایگاه در سراسر كشور سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان را انجام دادند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: از سال آینده آزمونی در سنجش سلامت گنجانده می شود تا نشانه های اختلال یادگیری در نوآموزان به راحتی شناسایی شود و از پایه این مشكل در كودكان برطرف شود.

وی همچنین به شناسایی 20 مدرسه استثنایی در خوزستان كه امكان ساخت سالن ورزشی بزرگ و مجهز را دارند اشاره كرد و گفت: ساخت سالن ورزشی مجهز در این مدارس در دستور كار قرار دارد تا دانش آموزان استثنایی امكان ورزش و تحركات بدنی را داشته باشند.

نیاز مدارس استثنایی كشور به تجهیزات آموزشی و توانبخشی

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: 105 قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی برای مدارس استثنایی كشور نیاز است و برای تهیه این تجهیزات اعتباری بالغ بر چهار هزار و 500 میلیون ریال باید تامین شود.

وی گفت: برای تامین این تجهیزات با موسسه های خدمات اجتماعی وارد مذاكره شده ایم و توافق كرده اند كه حمایت كنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور دیروز چهارشنبه وارد خوزستان شد. افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی و حضور در چند نشست از برنامه های سفر 2 روزه وی بوده است.

در خوزستان چهار هزار و 600 دانش آموز استثنایی وجود دارد كه در 80 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها
- خوزستان
- دانش آموزان
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۴۵ - ۳۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸