دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

برتری تیم دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جشنواره ورزشی حراست های دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشور
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برتری تیم دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جشنواره ورزشی حراست های دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشور

سومین جشنواره ورزشی حراست های دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشوری در رشته والیبال، روز یكشنبه با برتری تیم دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در مراسم اختتامیه این مسابقات، گفت: آن چیزی كه در كشور نیاز است، الگوی زندگی ایرانی و اسلامی است كه مورد تاكید مقام معظم رهبری می باشد.

وی افزود: در خارج از كشور، متوسط پیاده روی هر فرد در روز، حدود 15 هزار قدم است، اما در كشور ما حدود سه هزار قدم می باشد و به همین دلیل مردم بخصوص خانم ها و دختران ما دارای BMI (شاخص توده بدنی ) بالا هستند و در مورد آقایان نیز این مشكل وجود دارد، اما برخی اوقات انگار در شان خود نمی بینیم كه پیاده روی یا دوچرخه سواری كنیم و تحرك داشته باشیم. هر چند كه محیط شهری نیز مهیا ورزش و پیاده روی نیست. و شهرداری باید محیط شهری را برای ورزش و تحرك مساعد كند تا جامعه سالمی داشته باشیم.

دكتر خانكه تصریح كرد: محور توسعه هر كشور، نیروی انسانی است كه باید سالم باشد، سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی و سلامت معنوی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، الگوی زندگی ایرانی و اسلامی را طراحی كند و حمایت كند. همانطور كه ما قبل از برگزاری این مسابقات در صدد توسعه فعالیت های ورزشی بودیم .

دكتر خانكه از همه دست اندركاران برگزاری مسابقات والیبال حراست های دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشور، تشكر كرد و از خداوند خواست تا توفیق بدهد در مقاطع مختلف، مسابقات ورزشی برگزار كنیم.

دكتر فرزانه رئیس مركز حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز طی سخنانی، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع ورزشكاران، افزود: آنچه كه می توان از علم پزشكی و طب سنتی، در یك جمله خلاصه كرد، این است كه " پیاده روی سریع و دویدن آهسته در روز، از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، عروقی، مفاصل، اسكلتی و عضلانی، پیشگیری می كند ".

رئیس مركز حراست وزارت بهداشت در پایان با تشكر از مجموعه افرادی كه در زمینه حفاظت فیزیكی دانشگاه های علوم پزشكی فعالیت می كنند، از دست اندركاران برگزاری مسابقات منطقه ای والیبال در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز قدردانی كرد.

دكتر فرزانه همچنین یادآوری كرد كه تیم اول این مسابقات یعنی تیم والیبال حراست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی روزهای هشتم و نهم خردادماه جاری در مسابقات حراست های دانشگاه های علوم پزشكی كشور در خزرآباد ساری شركت خواهد كرد.

مدیر حراست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در ابتدای این مراسم، گزارش مختصری از چگونگی روند برگزاری جشنواره ورزشی دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشور به میزبانی این دانشگاه ارائه داد.

در ادامه این مراسم، مسئولان شركت كننده، كاپ و هدایای تیم های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشكی تهران كه به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را بدست آوردند، اعطا كردند.

گفتنی است؛ سومین جشنواره ورزشی دانشگاه های علوم پزشكی قطب 10 كشور، از هفته گذشته به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با شركت شش تیم والیبال آقایان از « دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، انستیتو پاستور تهران، سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشكی ایران، شهید بهشتی و تهران » برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۳:۲۹ - ۰۳/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴