دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

8 درصد جمعیت كشور تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند
 
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه 8 درصد جمعیت كشور تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند،گفت : بیش از یك هزار و 700 خانوار پشت نوبت حمایتی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، كه تمامی آنها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
8 درصد جمعیت كشور تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند محمد قادری در حاشیه جلسه شورای اداری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در كنار پوشش كامل پشت نوبتی ها در استان اردبیل به ویژه جامعه هدف معلولان و نیازمندان سعی خواهیم كرد تا توانمندسازی آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی از 350 هزار تومان به 420 هزار تومان در قالب یارانه های كمك معیشتی اشاره كرد و گفت: خدمات مختلفی را سازمان بهزیستی در ابعاد توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و... ارائه می كند كه امسال نیز این برنامه های حمایتی مورد توجه جدی است.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح كرد: علاوه بر پوشش پشت نوبتی های استان، مراكز نگهداری معلولان در گرمی و مشگین شهر تكمیل و تأمین جهیزیه برای 200 نوعروس تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل نیز انجام می شود.

قادری افزود: با تاكید رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس یك هزار میلیارد تومان منابع برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اختیار بهزیستی قرار می گیرد تا ما بتوانیم برنامه های متنوعی را در این بخش اجرایی كنیم.

وی با بیان اینكه هشت درصد جمعیت كشور تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، خاطرنشان كرد: سعی ما بر این است تا با توانمندسازی گروه های مختلف در خدمت جامعه هدف بوده و حركت های مؤثری را در حمایت از گروه های آسیب پذیر انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی اضافه كرد: سازمان بهزیستی با تنوع ارائه خدماتی كه به گروه های مختلف و جامعه هدف از نابینایان و ناشنوایان گرفته تا فرزندان بی سرپرست، معلولان و زنان سرپرست خانوار انجام می دهد، سعی دارد تا رضایت آنها را نیز تأمین كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۰۳ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹