دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

قدم اول برای تاسیس دانشكده توان بخشی خرم آباد
 
خرم آباد- یكی از مطالبات مردم لرستان ایجاد دانشكده توان بخشی است، حالا مسئولان از اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار برای تاسیس این دانشكده خبر می دهند.
قدم اول برای تاسیس دانشكده توان بخشی خرم آباد خرم آباد- یكی از مطالبات مردم لرستان ایجاد دانشكده توان بخشی است، حالا مسئولان از اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار برای تاسیس این دانشكده خبر می دهند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: یكی از مطالبات مردم لرستان ایجاد دانشكده توان بخشی است، راه اندازی این دانشكده همواره در دستور كار متولیان به خصوص مسئولان دانشگاه علوم پزشكی لرستان و نمایندگان مردم در مجلس قرار داشته است.

اخذ موافقت اصولی ایجاد دانشكده توانبخشی

صدیقه ندری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی لرستان پیش از این در مهر ماه 1400، در نشست با خبرنگاران اعلام كرده بود: موافقت اصولی ایجاد دانشكده توانبخشی را دریافت كرده ایم.

وی افزود: گرفتن موافقت اصولی راه اندازی دانشكده فرآیند دشواری است و زیرساخت های بسیاری می خواهد، اما مجموعه دانشگاه اهداف این حوزه را پیش بردند و توانستیم موافقت ایجاد دانشكده توانبخشی را بگیریم و در حال رایزنی برای ایجاد رشته فیزیوتراپی به عنوان اولین رشته این دانشكده هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی لرستان خاطرنشان كرد: تلاش بر این بود كه امسال مجوز اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشكده را بگیریم اما میسر نشد؛ لذا به دنبال این هستیم در اولین فرصت موافقت پذیرش دانشجو در رشته فیزیوتراپی دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی لرستان را بگیریم.

اختصاص 13 میلیارد برای تأسیس دانشكده

در این راستا هیئت فیزیوتراپی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به همراه نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی دانشكده پیراپزشكی دانشگاه علوم پزشكی لرستان خرم آباد بازدید كردند و در این بازدید از اختصاص اعتبار برای تأسیس دانشكده توانبخشی خرم آباد خبر داده شد.

مهرداد ویسكرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: برای تأسیس این دانشكده 13 میلیارد تومان اعتبار آموزشی اختصاص پیدا كرد.

وی عنوان كرد: فیزیوتراپی یك رشته كاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و نیاز به زیرساخت دارد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر ضرورت اختصاص تجهیزات در این حوزه بیان داشت: راه اندازی این رشته، تجهیزات گران قیمت و محیط كار قوی لازم دارد.

ویسكرمی افزود: راه اندازی این رشته و همچنین دانشكده نیازمند حمایت به لحاظ بالینی است.

وی تاكید كرد: بخشی از بودجه در اختیار نمایندگان كه مربوط به آموزش است نیز به طور كامل در اختیار دانشگاه علوم پزشكی قرار داده شده است، از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم كرد تا قدم بزرگ و اول برای تأسیس دانشكده توانبخشی برداشته شود.

لزوم ایجاد زیرساخت های تأسیس دانشكده توانبخشی

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: خوشبختانه اعضای هیئت «برد» با نگاه ویژه به توسعه آموزش در مناطق محروم، تأسیس دانشكده توانبخشی در دستور كار قرار گرفت.

وی با اشاره به استمرار پیگیری ها در این رابطه عنوان كرد: برای تأسیس این دانشكده، یك سری تعهدات بر عهده وزارت بهداشت و یك سری تعهدات نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشكی استان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امیدواریم هماهنگی لازم صورت بگیرد تا زیرساخت های تأسیس دانشكده توانبخشی در استان ایجاد شود.

ابراهیمی بیان داشت: ما نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس هم در سطح وزارتخانه و هم در سطح دانشگاه پیگیر عملیاتی شدن این امر هستیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۳:۰۰ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷