دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

معاون وزارت بهداشت در امور مجلس: لزوم توجه به سلامت اجتماعی، فقط خاص افراد مسن نیست
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معاون وزارت بهداشت در امور مجلس: لزوم توجه به سلامت اجتماعی، فقط خاص افراد مسن نیست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، بعد از ظهر امروز (شنبه) در نشست « تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت » كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: لزوم توجه به سلامت اجتماعی، فقط خاص افراد مسن نیست، بلكه امروزه، جوانان نیز نیاز به تامین سلامت اجتماعی و روانی دارند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حسنعلی غفاری افزود: به همین دلیل به نظر می رسد كه باید امكانات و تجهیزات این حوزه فراهم شود و از همین الان باید در كشور برای این موضوعات فكر جدی كرد.

وی پیشنهاد داد كه مسئولان اعم از دانشگاه علوم توانبخشی و سایرین، ترسیم دقیقی از وضعیت آینده در كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه بدهند تا هم اعتبارات سال آینده جایگاه مناسب و درستی داشته باشد و هم، زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود.

دكتر غفاری افزود: تعدادی از استادان این دانشگاه غیربالینی هستند و حقوق شان در حد یك كارمند است و كارانه ندارند. در واقع، به سمتی می رویم كه دانشگاه ها دچار حجمه جدی از طرف حتی دوستان خوب خود قرار می گیرند و این كار ناخواسته اتفاق می افتد.

معاون وزیر بهداشت در امور مجلس بیان داشت: امروزه اگر عضو هیات علمی یا استاد تمام دانشگاه های علوم پزشكی، تعدادی ابداع و اختراع داشته باشد به راحتی از دانشگاه های مختلف معتبر دنیا پذیرش می گیرد، در صورتی كه این افراد، سرمایه های جدی كشور هستند.

وی تاكید كرد كه این كار ناشی از آن است كه برخوردها در جاهای مختلف با این افراد مناسب نیست و به عبارتی در شان و جایگاه آنان نیست.

خیلی از موضوعات كه بر سلامت تاثیر مستقیم دارند، ناشی از عملكرد سایر دستگاه ها است

دكتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: وزارت بهداشت، متولی مستقیم سلامت مردم است، اما سهم و تاثیرگذاری اش بر مولفه های سلامت، بین 25 تا 35 درصد تخمین زده می شود و خیلی از موضوعات كه تاثیر مستقیم بر سلامت دارند، ناشی از عملكرد سایر دستگاه ها است .

وی افرود: موضوع سلامت اجتماعی یكی از اجزای چهارگانه سلامت براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت است كه شامل سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی می شود.

دكتر عبادی تصریح كرد: تمركز ما بیشتر بر روی سلامت جسمانی و اندكی روانی است و دو موضوع دیگر تقریبا رها شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند علاوه بر تولی گری تولید علم و دانش ، در حوزه سیاست گذاری كلان و كشوری این حوزه ها نیز ایفای نقش كند. ضمن آنكه علاوه بر وزارت بهداشت، دولت هم باید به این حوزه ها توجه جدی داشته باشد.

گفتنی است؛ این نشست با حضور دكتر سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهوری در امور مجلس و رئیس و معاونان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد و شرایط كنونی كشور بلحاظ رشد روزافزون جمعیت سالمندان و نیازهای این قشر از جامعه توسط دكتر دلبری رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تبیین و بصورت خلاصه تشریح شد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۳۲ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷