دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

خانه توانبخشی ایثارگران ساری و تنكابن تا پایان امسال بهره برداری می شود
 
ساری- ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از آغاز بازسازی و تجهیز دو خانه توانبخشی ایثارگران در استان خبر داد و گفت كه با تخصیص 10 میلیارد و 200 میلیون تومان این دو مكان تا پایان امسال در ساری و تنكابن افتتاح و بهره برداری می شود.
خانه توانبخشی ایثارگران ساری و تنكابن تا پایان امسال بهره برداری می شود ساری- ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از آغاز بازسازی و تجهیز دو خانه توانبخشی ایثارگران در استان خبر داد و گفت كه با تخصیص 10 میلیارد و 200 میلیون تومان این دو مكان تا پایان امسال در ساری و تنكابن افتتاح و بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید كهنسال روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران افزود : این طرح ها جزء طرح های سفر هیات دولت به استان است كه با اعتبارات سازمان مركزی نیز تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ساختمان های مجتمع توانبخشی ایثارگران در ساری و تنكابن تعیین تكلیف شده و تجهیز شدن این مراكز نیز در دستور كار قرارگرفته است كه طبق برنامه تا پیش از پایان سال به بهره برداری می رسند.

كهنسال همچنین به باز ساری مركز توانبخشی امام علی ( ع) در ساری اشاره كرد و گفت: این مجتمع با پنج میلیارد تومان اعتبار در حال نوسازی است كه خوشبختانه با كمك 2میلیارد و 500 میلیون تومان خیرین سرعت اجرای این طرح بیشتر نیز شده است.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثار گران مازندران تهیه یك فیلم و سه سریال را از دیگر برنامه های در حال اجرای بنیاد معرفی كرد و گفت: فیلم كوتاه « زیر درخت توت » و سریال « روجا » در دست تهیه است و فیلم « چشم بیدار جنگل » نیز در حال تایید نهایی قرار دارد.

وی به مصوبه قانونی استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در مازندران نیز اشاره كرد و بیان داشت : از 432 نفر از مشمولان این مصوبه در استان تا كنون 233 نفر جذب شدند كه بقیه نیز طبق برنامه تا پایان امسال با برگزاری آزمون بین آنان جذب خواهند شد.

كهنسال به وجود تفاهمنامه اشتغال سه هزار نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران و رزمندگان و تامین یكهزار مسكن آنان در طرح ملی نهضت مسكن مازندران اشاره كرد و ادامه داد : این طرح نیز با تفاهمنامه ای كه بین اداره كل راه و شهر سازی ، جهاد كشاورزی و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان منعقد شده در حال بررسی و پیگیری است.

وی یكی از مصوبه قانونی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اختصاص یك درصد از اعتبار هزینه ای دستگاه های اجرایی دانست و توضیح داد : با بررسی های صورت گرفته مجموعه این اعتبارات در استان حدود 100 میلیارد تومان برآرد شده است كه می توان با هماهنگی این شورا به درستی با هدفمندی عملیاتی شود.

كهنسال بر لزوم ثبت نام دانشجویان فرزندان شهدا ، ایثارگران و چانبازان در دانشگاه ها و موسات آموزشی دولتی و غیر دولتی به عنوان یك مصوبه قانونی در استان تاكید كرد و گفت : اگر چه بنیاد شهید و امور ایثار گران طبق اعلام رسمی حدود 44 هزار میلیارد تومان به دانشگاه های مختلف بویژه دانشگاه آزاد بدهكار است و مازندران نیز جزء آن قرار دارد ، اما این بدهكاری دولت به بنیاد و در نهایت به این مراكز است كه پرداخت خواهد شد ولی حق ندارند مانع ثبت نام و ورود آنان در امتحانات شوند.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از 10 هزار و 400 شهید، 34 هزار جانباز و 2 هزار و 400 آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی كرد.

برچسب ها
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- ساری
- شهید
- مازندران
- جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۱۱ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱