دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

3٠ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی در كشور هستند
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی گفت: در حال حاضر 1181 دانشجو و 1٠15 دانشجو در مقطع تحصیلات تكمیلی در این دانشگاه درس می خوانند.
حمیدرضا خانكه گفت: هشت هزار و 344 مقاله در این دانشگاه تولید شده اند. تولید مقاله از رشد بالایی برخوردار است.

به گفته وی در این دانشگاه هشت مركز تحقیقاتی در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. یكی از مراكز تحقیقاتی مجموعه ایرانوم است كه در حوزه ژنتیك فعالیت می كند.

خانكه گفت: معلولیت بار اقتصادی زیادی بر نظام سلامت تحمیل می كند. خودروی ایمن نقش مهمی در پیشگیری از معلولیت ایجاد می كند. ساختار جمعیتی در حال تهدید است و در آینده نزدیك 3٠ درصد از مردم كشورمان را سالمندان تشكیل می دهند.

به گفته او دانشگاه علوم توانبخشی دارای دو بیمارستان تخصصی و سه مركز پزشكی و توانبخشی تحت پوشش است. در حال حاضر 3٠ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی در كشور هستند.

او گفت: در حال حاضر ما 8٠ تخت روانبخشی برای بیش از 85 میلیون نفر جمعیت داریم. ایران رتبه اول معلولیت بر اثر تصادف در دنیا است. خدمات خوبی به بیماران روانی در بیمارستان ها ارائه می شود. هر تخت بیمار روانی حدود 4٠ میلیون تومان هزینه در بر دارد؛ به طوری كه ماهیانه 3٠ میلیارد تومان هزینه بیمارستان رازی است. در حال حاضر حدود 15 میلیون معلول در كشور داریم.

به گفته وی به حوزه توانبخشی كم لطفی شده است و ما شاهد مهاجرت نخبگان از كشور هستیم.

او گفت: نسبت تخت به جمعیت حدود 1/66 است؛ در حالی كه در آسیا این آمار حدود 4 است.
   تاریخ: ۱۴:۳۷ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹