دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

سوت زنی| بازدید استاندار سمنان از مركز توانبخشی معلولان/ هاشمی: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم+ فیلم و عكس
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خبرنگار ما چندی پیش بر اساس سوژه ای كه در سامانه سوت زنی فارس ثبت شده بود، مطلع شد كه یك بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یك مركز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان كوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است كه در پیگیری های بعدی، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مركز توانبخشی مطرح كرد.



اداره كل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واكنش به گزارش خبرگزاری فارس تأیید كرد كه در روزهای اخیر، به یكی از توانخواهان مقیم در یكی از مراكز شبانه روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، اسنادی به دست خبرنگار فارس رسید كه نشان می دهد اداره كل پزشكی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، 31 بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مركز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به صورت سرزده در مركز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشكی و پرونده موجود را در آن مركز نگهداری بررسی كرد.



بر اساس پیگیری های خبرنگار فارس، معلول سندروم داون كه در یك مركز توانبخشی در سمنان به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، از بیمارستان ترخیص شده است و فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود.

نمایندگان مجلس در استان سمنان در ادامه پیگیری پرونده معلول سندروم داون كه در یك مركز توانبخشی در سمنان به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، به این مسأله ورود كردند.

در همین حال، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در بازدیدی سرزده از مركز توان بخشی معلولان ذهنی در سمنان، شرایط خدمات رسانی به توانخواهان در این مركز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.



بازدید استاندار سمنان از مركز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان به همراه سرپرست اداره كل بهزیستی استان سمنان انجام شد و هاشمی در این بازدید، با كاركنان حاضر در مركز نیز گفت وگو كرد.

استاندار سمنان پس از این بازدید به خبرنگار فارس گفت: شرایط خدمات دهی در مركز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان را از نزدیك مورد رسیدگی قرار دادیم و توصیه های لازم به مسؤولان مربوطه در این زمینه ارائه شد.

هاشمی با اشاره به ضرب و جرح یك توانخواه در این مركز گفت: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم و مسؤولان امر نیز باید با دقت مسأله را بررسی كنند.

این ویدئو را ببینید:


انتهای پیام/2249/م/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۱۲ - ۰۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵