دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

54 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت
 
مراسم تكریم دكتر فرجی مدیر كل سابق بیمه سلامت استان همدان و معارفه سرپرست جدید اداره كل بیمه سلامت دكتر نیاستی در مركز همایش های هتل بین المللی باباطاهر همدان با حضور مسئولان كشوری و استانی برگزار شد. در این مراسم حسین رنجبران معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت با اشاره به ...
مراسم تكریم دكتر فرجی مدیر كل سابق بیمه سلامت استان همدان و معارفه سرپرست جدید اداره كل بیمه سلامت دكتر نیاستی در مركز همایش های هتل بین المللی باباطاهر همدان با حضور مسئولان كشوری و استانی برگزار شد.
در این مراسم حسین رنجبران معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینكه افتخار ماست كه به عنوان سفیر سلامت در هفته سلامت به جامعه خدمت رسانی می كنیم، افزود: در 31 استان و در 67 دانشگاه كشور مدافعان سلامت جان خود را با كار جهادی در طبق اخلاص گذاشته اند. رنجبران ادامه داد: خدا را شاكریم كه تعداد فوتی ها را در كشور كاهش دادیم و به تك رقمی رسانده ایم در حالی كه در كشورهای پیشرفته همچنان تعداد فوتی های كرونا زیاد است.
معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینكه نظام سلامت و مدافعان سلامت در اوج بیماری كرونا با خدمت به مردم و كار جهادی و شبانه روزی رو سفید شدند عنوان كرد: در سازمان بیمه سلامت كار پشتیبانی از نظام سلامت را برعهده داریم.
وی تصریح كرد: یكی از آرزوهای ما نظم در پرداخت ها بود كه در حال حاضر تسویه مطالبات كلیه موسسات دانشگاهی و غیر دانشگاهی برای استان ها انجام شده كه در 26 سال گذشته سابقه نداشته است.
رنجبران با اشاره به اینكه با تاكیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اتفاقات خوبی افتاد و توانسته ایم مطالبات به حق دانشگاه را بپردازیم،
این مقام مسئول با بیان اینكه در سطح كشور 42 میلیون بیمه شده داریم و 40 هزار موسسه از بیمارستان، مطب، فیزیوتراپی و ... زیر پوشش بیمه سلامت ایران هستند، افزود: صورت حساب های سال 1400 تسویه و پرداخت شده و میزانی از تسویه سال 1401 هم انجام شده است كه دولت و مجلس نیز در این زمینه همكاری كافی داشته اند.
فرماندار همدان نیز با تاكید بر اینكه مردم 190 هزار میلیارد تومان هزینه درمان را در سال 99 متقبل شدند تصریح كرد: امسال قرار شد درصد هزینه درمان كاهش یابد كه این كار میسر نشد و 43 درصد هم افزایش یافت.
محمدی ادامه داد: با نگاهی كه دولت و مجلس انقلابی دارد در لایحه بودجه 1401 اتفاقی كه افتاد این بود كه صندوق با 25 میلیارد تومان صرف هزینه درمان افراد بیمار موافقت كرد كه این كار بسیار حائز اهمیتی بود كه انجام شد.
فرماندار همدان بیان كرد: امیدواریم در استان و شهر همدان با جمعیت 700 هزار نفری مخاطبان خود را بهتر و بیشتر بشناسیم و وضعیت نامناسب محروم برخی مكان ها را از نظر پوشش بیمه سلامت به سر منزل مقصود برسانیم.
در ادامه سعید فرجی مدیر كل سابق بیمه سلامت استان همدان هم گفت: در حال حاضر 54 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند در حوزه سلامت دغدغه ما از سال 73 تا امروز این بوده كه بتوانیم مشكلات مردم در حوزه سلامت را مرتفع كنیم.
وی خاطرنشان كرد: دغدغه های مالی افراد بیمار باید توسط بیمه ها مرتفع شود و باید به این حقیقت برسیم كه رنج كمتری را مردم در زمان بیماری در حوزه مالی احساس كنند.
فریبرز نیاستی مدیر كل بیمه سلامت استان همدان نیز در مراسم معارفه امروز گفت: در سطح گیرندگان خدمت باید رضایتمندی بالا باشد و در سطح ارائه دهندگان خدمت هم باید خدمات خوبی رقم بخورد.
وی تاكید كرد: با تعامل، همدلی و تلاش مضاعف باید امانت دار خوبی در سازمان باشیم و بتوانیم بعد از گذران عمر و فرآیند كاری سرافراز باشیم.
نیاستی با اشاره به اینكه از كنار كارهای بزرگ در كشور نباید به سادگی گذشت خاطرنشان كرد: امروز كارهای بزرگی انجام می شود اما ساده از كنار آن می گذریم مبارزه با كرونا كار بزرگی بود كه باید به آن پرداخته شود.
وی ادامه داد: الكترونیكی كردن پرونده سلامت كار بزرگی است كه در اوج مشكلات اقتصادی این حركت شروع شده است و كار بزرگ دیگر بحث به روز كردن پرداخت ها بود كه امروز انجام می شود.
مدیر كل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینكه در بودجه 1401 اتفاق دیگری كه رقم خورد موضوع تصویب 7 هزار میلیارد تومان منابع در زمینه درمان بیماران صعب العلاج است و افزود: امیدواریم در سال 1401 بتوانیم سرفرازانه پاسخگوی مشكلات بیماران خاص و صعب العلاج باشیم.
نیاستی با تاكید بر اینكه روحیه تیمی، دوستی ، همدلی و مهربانی باید در سازمان تقویت شود بیان كرد: باید به دنبال تغییرات سازنده در سازمان باشیم البته در بستر و ریل وظایفی كه بیمه سلامت برای ما تعریف كرده است. وی ادامه داد: هدف ما این است كه تا جایی كه امكان دارد پوشش بیمه ای را در استان به صدر درصد برسانیم.
مدیر كل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینكه دانشگاه تا پایان سال 1400 مبلغ 76 میلیارد و 400 میلیون تومان طلب از موسسه داشته كه با پیگیری های انجام شده تسویه شده است، گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون تومان مطالبه مراكز خصوصی غیر دانشگاهی هم با پیگیری ها بزودی تسویه خواهد شد.
در پایان این مراسم از خدمات ارزشمند دكتر فرجی با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد و دكتر نیاستی به عنوان مدیر كل جدید بیمه سلامت استان همدان معرفی شد.
منبع خبر:
روزنامه ابتكار
   تاریخ: ۰۵:۰۰ - ۰۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱