دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آغاز رقابت 64 هزار داوطلب آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی از امروز
 
آغاز رقابت 64 هزار داوطلب آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی از امروز

آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 با برگزاری آزمون نوبت صبح پنجشنبه 5 خرداد در 28 رشته در 34 حوزه امتحانی آغاز شد. این آزمون تا عصر جمعه 6 خرداد در سایر رشته ها ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 در 34 حوزه امتحانی برای 43 رشته و 11 مجموعه در دانشگاه های علوم پزشكی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای 5 و 6 خرداد برگزار می شود.

تعداد 59 هزار و 464 نفر در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشكی سال تحصیلی 1402-1401 ثبت نام كرده اند كه از این تعداد 43 هزار و 362 داوطلب زن و 16 هزار و 102 داوطلب مرد هستند.

با توجه به اینكه برخی از داوطلبان در دو رشته شركت كرده اند آمار نهایی شركت كنندگان در آزمون 64 هزار و 173 نفر است كه از این تعداد 46 هزار و 459 نفر زن و 17 هزار و 714 نفر مرد هستند.

مركز سنجش آموزش پزشكی به داوطلبانی كه در مناطق هوای نامساعد گرد و غبار قرار دارند، توصیه كرده است جهت حفظ سلامتی خود، تدابیر بهداشتی را رعایت كنند.

آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی در نوبت صبح پنجشنبه 5 خردادماه 1401 در رشته های زیر برگزار می شود:

مجموعه آموزش پزشكی شامل: 1. آموزش پزشكی 2. یادگیری الكترونیكی در علوم پزشكی 3. تكنولوژی آموزشی در علوم پزشكی

مجموعه بهداشت محیط شامل: 1. بهداشت محیط - سم شناسی محیط 2. مهندسی بهداشت محیط - مدیریت پسماند 3. مهندسی بهداشت محیط 4. مهندسی بهداشت محیط- بهره برداری و نگهداری از تاسیسات بهداشتی شهری 5. بهداشت محیط - بهداشت پرتوها

مجموعه روانشناسی شامل: 1. روانشناسی بالینی 2. بهداشت روان 3. روانشناسی سلامت، 4. روانشناسی بالینی كودك و نوجوان

مجموعه علوم آزمایشگاهی (1) شامل: بیوشیمی بالینی 2. زیست فناوری پزشكی 3. ژنتیك انسانی

مجموعه فیزیك پزشكی شامل: 1. فیزیك پزشكی 2. رادیبولوژی و حفاظت پرتوئی

تكنولوژی اتاق عمل، ارتز و پروتز (اعضای مصنوعی و وسایل كمكی)، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، بینایی سنجی، بیولوژی و كنترل ناقلین بیماری ها، تاریخ علوم پزشكی، شنوایی شناسی، كاردرمانی، گفتاردرمانی، مهندسی پزشكی (بیومواد)

همچنین آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی در نوبت عصر پنجشنبه 5 خردادماه 1401 نیز در رشته های زیر برگزار می شود:

مجموعه پرستاری شامل: 1. پرستاری اورژانس 2. پرستاری توانبخشی 3. پرستاری داخلی جراحی 4. پرستاری سالمندی 5. پرستاری سلامت جامعه 6. روان پرستاری 7. پرستاری كودكان 8. پرستاری نظامی 9. پرستاری مراقبت های ویژه 10. پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان 11. مدیریت پرستاری

پدافند غیرعامل در نظام سلامت، فناوری اطلاعات سلامت، نانو فناوری پزشكی

در این دوره از آزمون كلیه داوطلبان به هنگام دریافت كارت ورود به جلسه مجاز به تصحیح معدل خود بودند و داوطلبانی كه دانشجوی سال اخر بوده و طبق بند ٧-٣ دفترچه راهنمای ثبت نام صفحه ٣١، معدل خود را تا تاریخ 31 اردیبهشت 1401 نهایی كرده اند، می توانستند همزمان با دریافت كارت ورود به جلسه آزمون نمره معدل خود را باید در سامانه وارد كنند.

در پی اعلام برخی از داوطلبان مبنی بر لزوم تصحیح كد ایثار سهمیه رزمندگان و ایثارگران و یا تصحیح سهمیه مورد استفاده به دلیل الف- اعلام دیر هنگام ارگان مربوطه و یا ب- غیر واجد شرایط شدن استفاده از سهمیه رزمندگان بر اساس اعلام ارگان مربوطه، شرایطی فراهم شد تا در طول مدت دریافت كارت ورود به جلسه، تصحیح سهمیه نیز امكانپذیر بود و این گروه از داوطلبان می توانستد در این مدت علاوه بر معدل سهمیه خود را نیز تصحیح كنند.

تمامی داوطلبان همزمان با دریافت كارت ورود به جلسه آزمون از سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی www.sanjeshp.ir باید فرم خوداظهاری كرونا را هم تكمیل می كردند و برای افرادی كه علائم بیماری كرونا داشتند در محل آزمون فضای جداگانه در نظر گرفته شد.

پس از برگزاری آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی، كلید اولیه آزمون در روز شنبه 7 خرداد 1401 منتشر می شود و داوطلبان می توانند از 10 خرداد اعتراض به سؤالات آزمون را صرفا به صورت اینترنتی ارسال كنند. پس از بررسی سوالات آزمون و اعتراضات كلید نهایی آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی 25 خرداد 1401 اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش به همراه كارنامه علمی مرحله اول در نیمه اول تیرماه اعلام می شود. انتخاب رشته كلیه داوطلبان به همراه انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان بدون آزمون نیز در نیمه اول تیرماه انجام می گیرد.

اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی جهت مرحله دوم 19 مرداد 1401 اعلام می شود و سپس مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی 24 مرداد 1401 برگزار می شود.

اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 به همراه كارنامه نهایی در نیمه دوم شهریورماه صورت می گیرد و پذیرفته شدگان پس از اعلام نتایج در همین زمان در دانشگاه ها ثبت نام می كنند.
   تاریخ: ۱۰:۵۳ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۱