دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

طرح بهداشت دهان و دندان برای كودكان معلول اجرا می شود
 
تهران- ایرنا- سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشكی سازمان بهزیستی كشور از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای كودكان دارای معلولیت خبر داد و گفت: این طرح به ویژه برای كودكان دارای اوتیسم و معلولیت شدید اجرا می شود.
طرح بهداشت دهان و دندان برای كودكان معلول اجرا می شود تهران- ایرنا- سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشكی سازمان بهزیستی كشور از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای كودكان دارای معلولیت خبر داد و گفت: این طرح به ویژه برای كودكان دارای اوتیسم و معلولیت شدید اجرا می شود.

رامین رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح دندانپزشكان داوطلب همكاری، در باره نحوه ارتباط و كار تخصصی با افراد دارای معلولیت آموزش خواهند دید.

وی ادامه داد: این طرح تاكنون در 2 استان، از جمله كرمان پایلوت شده است و امسال در هفت استان این طرح انجام خواهد شد كه اجرای بخشی از آن منوط به اعتبارات است.

رضایی خاطرنشان كرد: كودكان دارای اوتیسم و معلولیت شدید، توان به زبان آوردن مشكل دندان و دهان خود را ندارند و برخی بدخلقی ها ناشی از مشكلات دهان و دندان است.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: دندانپزشك ها معمولا به شرایط كودكان دارای معلولیت واقف نیستند و به خاطر تخصصی بودن این كار برای ترمیم دندان های كودكان معلول دارای مشكلاتی هستیم.

رضایی یادآور شد: از تعداد یك میلیون و 574 هزار و 674 نفر دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، 16.5 درصد معادل تعداد 256 هزار و 674 نفر در سنین كودكی -صفر تا 18 سال- هستند.

به گزارش ایرنا، حدود یك میلیون و 600 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آمار جامعه جهانی، معلولان 10 تا 15 درصد از جمعیت را تشكیل می دهند كه در ایران این آمار 10 درصد محاسبه می شود كه سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند. براین اساس جمعیت معلولان ایران بین هشت میلیون نفر برآورد می شود.

برچسب ها
- معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور
- دندانپزشكی
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۲۰ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹