دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

بیش از هزار زن سرپرست خانوار كردستانی زیر پوشش طرح پیشگیری از معلولیت ها قرار گرفتند
 
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی كردستان گفت: هزار و 500 زن سرپرست خانوار در استان زیرپوشش طرح پیشگیری از معلولیت ها قرار گرفتند.
بیش از هزار زن سرپرست خانوار كردستانی زیر پوشش طرح پیشگیری از معلولیت ها قرار گرفتندناصر كریمیان گفت: طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها بهمن و اسفند 1400 و فروردین 1401 با همكاری 10 مؤسسه و مركز مثبت زندگی برای هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد اجرا شد.

او می گوید: در قالب این طرح آموزش هایی در قالب هفت موضوع، سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت بینایی، سلامت شنوایی، سلامت دستگاه عضلانی اسكلتی، ژنتیك، مشاوره ژنتیك و پیشگیری از حوادث ارائه شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی كردستان گفت: آموزش ها توسط مدرسین با رشته های پیراپزشكی بر اساس شیوه نامه اجرایی برنامه، كتاب های آموزشی و پاورپوینت تهیه شده توسط معاونت و همچنین پخش موشن های تهیه شده توسط دفتر پیشگیری از معلولیت های كشور انجام شد.

به گفته كریمیان، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری آموزش ها در استان در بستر مدارس و برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و خدمت گیرندگان حوزه معاونت توانبخشی اجرا می شود.
   تاریخ: ۰۹:۵۴ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰