دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

108 سالمند زنجانی در مراكز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند
 
زنجان - ایرنا - معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت بهزیستی از چهار هزار خانوار سالمند گفت: هم اكنون 143 سالمند در مركز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند و 108 سالمند نیز از خدمات مراكز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.
108 سالمند زنجانی در مراكز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند زنجان - ایرنا - معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت بهزیستی از چهار هزار خانوار سالمند گفت: هم اكنون 143 سالمند در مركز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند و 108 سالمند نیز از خدمات مراكز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

گل نسا آقامحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 2مركز روزانه سالمندان و2 بنیاد فرزانگان در شهرستانهای زنجان و خدابنده فعال هستند كه به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری و غیره ارائه می كند، كه بیش از 300 نفر از سالمندان از خدمات این مراكز بهره مند هستند.

وی اضافه كرد: فعالیت سالمندان در مراكز روزانه موجب می شود تا سالمندان از انزوا و گوشه گیری خارج شوند و آموزش هایی كه ارائه می شود در ایجاد امید به زندگی، سلامتی، پیشگیری از آلزایمر و بیماری های زمینه ای موثر است.

این مسوول ادامه داد: خدمات بنیاد فرزانگان شامل ارایه آموزش های الگوی زندگی سالم در زمینه های جسمی روحی روانی و معنوی و توانمند سازی خود سالمندان و شناسایی و ارایه خدمات به همسالان می شود و در صورت نیاز خدمات حمایتی هم انجام می گیرد.

وی خاطرنشان كرد: امروزه مساله سلامت سالمندان و مراقبت از آنها در منزل و مراكز نگهداری سالمندان، یك امر جدی تلقی شده و رفع نیازهای این قشر از جامعه مورد توجه نهادهای حمایتی به ویژه بهزیستی قرار گرفته است و در این گروه از خدمات این طرح بهره مند هستند.

برچسب ها
- سالمندی
- سالمندان
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۸ - ۰۴/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶