دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

در پی زلزله سی سخت 6 استان در آماده باش كامل قرار دارند
 
گروه استان ها - دبیركل جمعیت هلال احمر با بیان اینكه در پی زلزله سی سخت 6 استان در آماده باش كامل قرار دارند، گفت: تخریب ها عمدتا دیوار و ریزش سقف كمتر بوده است.
در پی زلزله سی سخت 6 استان در آماده باش كامل قرار دارند
گروه استان ها - دبیركل جمعیت هلال احمر با بیان اینكه در پی زلزله سی سخت 6 استان در آماده باش كامل قرار دارند، گفت: تخریب ها عمدتا دیوار و ریزش سقف كمتر بوده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، محمد حسن قوسیان مقدم دبیركل جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری در خصوص پیرامون زمین لرزه 5.6 ریشتری در استان كهگیلویه و بویراحمد (منطقه سی سخت)، اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه تا ساعت 4 صبح بامداد نیروهای هلال احمر در تاریكی شب عملیات سنگینی را انجام دادند و طبق ارزیابی نیروهای اعزامی به محل حادثه، 121 روستا در گیر حادثه و زلزله شدند.

وی خانه های هلال در مناطق روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این خانه ها آموزش های امدادی انجام می شود و در حوادث روستاها آخرین مناطقی هستند كه به آنجا امدادرسانی می شود و اگر آموزش به روستاییان داده شود میزان خسارت ها كاهش می یابد و سرعت عملیات امدادگران و رسیدگی بیشتر انجام می شود.

قوسیان با اشاره به اینكه 14 هزار نفر تحت تأثیر حادثه زمین لرزه هستند، ادامه داد: خوشبختانه در حادثه شب گذشته تاكنون تلفاتی نداشته ایم و در استان اصفهان به دلیل فرار شهروندان در 5 روستا تعداد 26 نفر مصدوم و در استان كهكیلویه و بویر احمد تعداد 44 نفر مجروح شدند كه همگی آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

آماده باش كامل هلال احمر 6 استان برای كمك به زلزله زدگان كهگیلویه و بویراحمد
زلزله 4.1 ریشتری "بندر خمیر" را لرزاند
زلزله كهگیلویه و بویراحمد|گسل دنا دلیل وقوع زلزله 5.6 ریشتری
زلزله در كهگیلویه و بویراحمد/ آغاز عملیات بازگشایی راه های مسدود شده
وی با بیان اینكه 6 استان در آماده باش كامل قرار دارند، عنوان كرد: تخریب ها عمدتاً دیوار و ریزش سقف كمتر بوده است.

دبیركل جمعیت هلال احمر تصریح كرد: تخریب بناها در شهرستان سی سخت و روستاهای اطراف بین 20 تا 40 درصد برآورد شده است و برای اسكان اضطراری هموطنان متأثر از زمین لرزه علاوه بر تجهیزات امدادی موجود در استان در همان ساعات اولیه 2 اردوگاه برپا شد اما مراجعه ای برای اسكان نداشتیم.

قوسیان با اشاره به معین بودن استان فارس، تصریح كرد: صبح امروز دو كامیون چادر به محل حادثه ارسال و خودروی ارتباطات برای پوشش خبری به منطقه سی سخت اعزام و مستقر شده است همچنین در حال بارگیری 500 چادر و نایلون هستیم.

وی اظهار كرد: نیروهای امدادی هلال احمر استان های خوزستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش كامل قرار دارند.

قوسیان از بهره برداری از 3 انبار امدادی در شهرستان های فارس و افتتاح یك پایگاه امدادی خبر داد و بیان كرد: روز گذشته انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان مُهر با زیربنای 720 متر مربع و با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی افتتاح شد.

دبیركل جمعیت هلال احمر كشور گفت: این مجموعه پشتیبان منطقه صنعتی عسلویه استان بوشهر است و در آینده نزدیك تجهیز خواهد شد و به عنوان یك انبار پشتیبان در منطقه جنوب استان فارس مورداستفاده عملیاتی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح كرد: همچنین امروز به صورت همزمان 135 خانه هلال و مركز جامع توانبخشی و درمانگاه هلال احمر فارس با زیربنای 2200 متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۵۷ - ۳۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰