دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

كلینیك تخصصی جانبازان شیمیایی فعال می شود
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز پنجشنبه 5 خرداد ماه در گردهمایی جانبازان شیمیایی كشور، تجدید بیعت با مكتب شهید سلیمانی، گ...

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز پنجشنبه 5 خرداد ماه در گردهمایی جانبازان شیمیایی كشور، تجدید بیعت با مكتب شهید سلیمانی، گفت: كلینیك تخصصی جانبازان شیمیایی با همكاری دانشگاه بقیة الله ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، دكتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این همایش به حمایت های دولت و مجلس از خدمات رسانی به ایثارگران اشاره كرد و گفت: رشد مبلغ حق بیمه تكمیلی ایثارگران نمونه ای از اقدامات صورت گرفته بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در واقع مسئولان بنیاد مسائل و مشكلات را به صورت منطقی و كارشناسی به دولت و مجلس ارائه كردند و مسئولان به میدان آمدند و با همت دولت مردمی و حمایت مجلس شورای اسلامی بودجه خدمات رسانی به ایثارگران افزایش چشم گیری داشت هر چند هنوز كاستی و كسری بودجه وجود دارد.

وی افزود: شبكه مراكز توانبخشی و خانه های ایثار در سراسر كشور تشكیل خواهد شد و رئیس جمهور محترم حدود 1000 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده اند و امیدواریم تا پایان سال آینده این مراكز آماده خدمت به ایثارگران شوند. در دوره های گذشته كلینیك های خوبی در حوزه های مختلف تشكیل شده بود كه نوساناتی داشت ولی به زودی این مراكز نیز فعال و احیا خواهند شد و در این زمینه به زودی تفاهم نامه ای با دانشگاه بقیة الله كه در حوزه جانبازان شیمیایی فعالیت های خوبی داشته است به امضا خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف همكاری با دانشگاه بقیة الله گفت: با این همكاری كلینیك تخصصی جانبازان شیمیایی ایجاد خواهد كه بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را تجهیز خواهد كرد و زیر نظر متخصصان تولید دانش و اجرای دریچه ها و شیوه های جدید درمانی صورت خواهد گرفت ضمن اینكه آموزش نیروی درمانی نیز در این كلینیك صورت می گیرد و درمان موارد خاص در سراسر كشور نیز در این كلینیك انجام می شود البته همین همكاری در مورد سایر گروه های ایثارگری با سایر دانشگاه ها نیز صورت می گیرد و دانشگاه های برتر درگیر مباحث درمانی جانبازان می شوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: هدف بنیاد این است كه ایثارگران از امكانات درمانی به روز برخوردار شوند و در تلاش هستیم زمینه های خدمت رسانی در حوزه های مختلف معیشتی و درمانی برای این عزیزان فراهم شود.
قاضی زاده هاشمی به برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه حقوقی اشاره كرد و گفت: برای انجام شكایت های بین المللی در تلاش هستیم پرونده های مشتركی را به صورت منطقه ای دنبال كنیم مثلاً می توان پرونده های مشترك موضوع شیمیایی در مورد سردشت و حلبچه را دنبال كرد كه این موضوع مورد پذیرش معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گرفته و دنبال می شود.

وی با اشاره به سختی های جانبازان شیمیایی گفت: جانبازان شیمیایی و خانواده های آنها در زندگی با سختی های زیادی مواجه هستند و در همین دوران كرونا وضعیت این عزیزان نگران كننده بود زیرا كرونا ریه بیماران را درگیر می كرد و به طور معمول بخشی از ریه جانبازان شیمیایی نیز دچار آسیب بود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی اشاره كرد و گفت: شهید سلیمانی در مكتب امام حسین (ع) پرورش یافته بود و در قلب ملت های منطقه جای داشت و البته این عزت را خداوند به او اعطا كرده و او نیز می دانست كه قدرت و عزت تحت ولایت اهل بیت (ع) است.
پیش از سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید كمال لوح موسوی دبیر

جمعیت مصدومین شیمیایی كشور به بیان برخی مسائل جانبازان پرداخت و به دكتر قاضی زاده هاشمی خیر مقدم گفت.
در این همایش كه جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شد.
انتهای پیام/
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۰۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱