دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

شاید واكسن برای مهار كووید طولانی كافی نباشد
 
نتایج مطالعه جدیدی كه قابلیت واكسن ها را در مهارِ عوارض «كووید طولانی» مورد تردید قرار داده، نشان می دهد، در حالی كه كروناویروس بومی می شود اما مشخص نیست واكسن های موجود كه تاكنون اثرگذار بوده اند، بدون روشهای درمانی یا واكسن های جدید در طولانی مدت نیز ثمربخش باشند.
ایسنا :نتایج مطالعه جدیدی كه قابلیت واكسن ها را در مهارِ عوارض «كووید طولانی» مورد تردید قرار داده، نشان می دهد، در حالی كه كروناویروس بومی می شود اما مشخص نیست واكسن های موجود كه تاكنون اثرگذار بوده اند، بدون روشهای درمانی یا واكسن های جدید در طولانی مدت نیز ثمربخش باشند.

متخصصان سلامت معتقدند كه كووید طولانی به عنوان مرحله بعدی بحران جهانی سلامت جسمی در حال ظهور است.

با این حال، هنوز مشخص نیست كه چند نفر دیگر با پس لرزه های جدیِ جسمی و روانی آن مواجه خواهند شد زیرا انواع سویه های آن همچنان در حال تكامل است.

نتایج یك مطالعه روی تقریبا 34 هزار فرد واكسینه شده كه در سال 2021 به عفونت های پیشرفته كووید مبتلا شدند، نشان داد كه واكسن های موجود تنها احتمال ابتلا به كووید طولانی را تا حدود 15 درصد كاهش می دهند.

متخصصان آمریكایی در این مطالعه بیماران را تا شش ماه پس از مثبت شدن آزمایش كووید-19 بررسی كردند و در عین حال تفاوتی در شدت یا دامنه علائم (كووید طولانی) بین افراد واكسینه شده و واكسینه نشده ها پیدا نكردند.

همچنین خطر ابتلای كووید طولانی در افراد مبتلا به عفونت های پیشرفته بیشتر از افراد مبتلا به آنفلوآنزای فصلی است.

گفته شده كه این مطالعه جامع ترین تلاش برای تعیین میزان احتمال ابتلای افراد مبتلا به عفونت های پیشرفته به كووید-19 است.

به گزارش پایگاه آكسیوس، متخصصان آمریكایی اظهار داشتند: ما به معنای واقعی كلمه و اكنون به طور انحصاری، به واكسن برای محافظت از خود و محافظت از عموم مردم متكی هستیم. اكنون می گوییم كه واكسن فقط 15 درصد از بدن (در برابر كووید) محافظت می كند و فرد همچنان در برابر ویروس آسیب پذیر است.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۱۲:۵۲ - ۰۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲