دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

مسئله یابی اولویت اورژانس اجتماعی سمنان است/ نگاه ویژه به زنان
 
سمنان- سرپرست اداره كل بهزیستی سمنان با بیان اینكه مسئله یابی اولویت اورژانس اجتماعی سمنان است، گفت: استقرار درنقاط پر تراكم و تمركز زا اولویت این زیرساخت محسوب می شود.
مسئله یابی اولویت اورژانس اجتماعی سمنان است/ نگاه ویژه به زنان سمنان- سرپرست اداره كل بهزیستی سمنان با بیان اینكه مسئله یابی اولویت اورژانس اجتماعی سمنان است، گفت: استقرار درنقاط پر تراكم و تمركز زا اولویت این زیرساخت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح دوشنبه در نشست تخصصی كارشناسان اورژانس اجتماعی سمنان به میزبانی اداره كل بهزیستی با بیان اینكه سامانه 123 ویژه اورژانس اجتماعی استان به سمت ارائه خدمات تخصصی گام برداشته است، بیان كرد: اورژانس اجتماعی با سامانه 123 به افرادی كه در معرض بحران و آسیب های اجتماعی قرار دارند خدمات تخصصی می دهد.

وی با بیان اینكه این خدمات توسط مددكاران، كارشناسان و روانشناسان اجتماعی مجرب ارائه می شود، افزود: مسئله یابی اولویت اورژانس اجتماعی سمنان است.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: تیم تخصصی مستقر در خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی متشكل از مددكاران اجتماعی و روانشناسان، به صورت دائم و موقت با استقرار در نقاط پر تراكم جمعیتی و آسیب زا به ارائه خدمات به افراد مشمول می پردازند.

منطقی با اشاره به رویكردهای تخصصی اورژانس اجتماعی استان سمنان، تاكید كرد: گروه های هدف تحت حمایت در خط 123 شامل زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، كودكان كار و خیابانی هستند.

وی با بیان اینكه همسران و كودكان آزار دیده نیز در دایره هدف مخاطبان اورژانس اجتماعی استان سمنان قرار دارند، تاكید كرد: سامانه 123 همچنین به دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی كه به هر دلیل در شرایط بحرانی، دچار مشكل شدند، خدمات تخصصی می دهد.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان سمنان با اشاره به نگاه ویژه به زنان، تاكید كرد: حذف آسیب های اجتماعی ممكن نیست اما با برنامه ریزی مناسب می توان آن را كنترل كرد لیكن خدمات تخصصی در سایه مددكاری، روانشناسی تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی را از اصول اورژانس اجتماعی استان است.

منطقی ادامه داد: شرایط تحقق اهداف در اورژانس اجتماعی اطلاع رسانی و آگاه سازی به آحاد جامعه، ایجاد هماهنگی با سازمان های مرتبط، نظارت مستمر، آسیب شناسی، تهیه بانك اطلاعاتی است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۲۹ - ۰۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷