دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

یونیسف: بیش از 5 میلیون كودك اوكراینی به كمك های بشردوستانه نیاز دارند
 
تهران - ایرنا - «صندوق كودكان سازمان ملل متحد» (یونیسف) هشدار داد حدود پنج میلیون و 200 هزار كودك اوكراینی كه دو میلیون و 200 نفر آن ها به كشورهای دیگر پناهنده شده اند، نیاز فوری به كمك های بشردوستانه دارند.
یونیسف: بیش از 5 میلیون كودك اوكراینی به كمك های بشردوستانه نیاز دارند تهران - ایرنا - «صندوق كودكان سازمان ملل متحد» (یونیسف) هشدار داد حدود پنج میلیون و 200 هزار كودك اوكراینی كه دو میلیون و 200 نفر آن ها به كشورهای دیگر پناهنده شده اند، نیاز فوری به كمك های بشردوستانه دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، یونیسف امروز چهارشنبه (یكم ژوئن/ 11 خرداد) در بیانیه ای به مناسبت روز حمایت از كودكان اعلام كرد: پیامدهای مخرب جنگ اوكراین برای كودكان، در مقیاس و سرعتی است كه از زمان جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است.

جنگ اوكراین سبب شده تا دو كودك از هر سه خردسال اوكراینی خانه های خود را ترك كنند.

طبق اعلام یونیسف از زمان آغاز جنگ اوكراین (پنج اسفند 1400/ 24 فوریه)، دست كم 262 كودك در جریان این درگیری كشته و 415 تن دیگر زخمی شده اند كه عمدتا در اثر حملات با سلاح های انفجاری در مناطق پر جمعیت بوده است. بسیاری از این حملات همچنین به زیرساخت های اساسی كودكان از جمله صدها مركز آموزشی و امكانات بهداشتی آسیب رسانده و یا آن ها را تخریب كرده است.

«كاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف در این بیانیه خاطرنشان كرد: جنگ زندگی میلیون ها كودك را نابود كرده است. بدون یك آتش بس فوری و توافق صلح، كودكان همچنان آسیب خواهند دید، در حالی كه عواقب این درگیری بر كودكان آسیب پذیر جهان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این آژانس سازمان ملل متحد هشدار داد كودكانی كه از خشونت در اوكراین می گریزند در معرض خطر جدی جدایی از خانواده، خشونت، سوء استفاده، خشونت جنسی و همچنین افتادن در دام شبكه های قاچاق انسان قرار دارند.

یونیسف اعلام كرد اكثر این كودكان به ویژه آن دسته كودكانی كه از خانواده های خود جدا شده اند و بدون همراه هستند، «در معرض حوادث آسیب زا قرار گرفته اند و به كمك فوری، امنیت، ثبات، خدمات حمایتی و حمایت روانی و اجتماعی نیاز دارند».

این سازمان از جامعه بین المللی، 948 میلیون دلار (885 میلیون یورو) برای تامین مالی پاسخ بشردوستانه خود در اوكراین و كشورهای میزبان پناهندگان اوكراینی درخواست كرده است.

نزدیك به 100 روز از آغاز جنگ اوكراین می گذرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسكو، استقلال جمهوری های خلق دونتسك و لوگانسك را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی كه آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوكراین آغاز كرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسكو - كی یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوكراین و واكنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
- روسیه
- یونیسف
- بحران اوكراین
پروندهٔ خبری
- جنگ در اوكراین
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۵ - ۱۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۶