دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

تولید " پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین "، با حمایت مركز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
برای اولین بار در كشور تولید شد:

تولید " پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین "، با حمایت مركز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

مخترع " پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین " از حمایت های آزمایشگاهی و مشاوره ای مركز رشد فناوری تجهیزات پزشكی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت.

میثم متاجی مخترع پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: برای اولین بار در ایران تصمیم گرفتیم، پارچه فیبركربن آغشته به رزین را توسط گروهی از مخترعان جوان كشورمان، در راستای رفع نیاز جامعه در عرصه سلامت، ساخت ارتز پروتزهای متعدد حوزه توانبخشی و صنایع پهبادی، صنایع هوافضا، صنایع خودروسازی و بطور كلی در صنایعی كه سبك سازی در آن نقش دارد، تولید كنیم .

متاجی كه دانشجوی دكترای ارگونومی دانشگاه علوم پزشكی تبریز می باشد، در ادامه افزود: در حال انجام پروژه كاری نیاز به ماده ای داشتیم كه متوجه شدیم برغم نیاز كشور، این ماده اولیه وارداتی است و در ایران تولید نمی شود و این بود كه تصمیم گرفتیم خودمان در كشور این محصول را تولید كنیم.

مخترع پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین تصریح كرد: با توجه به كاربردهای گوناگون این محصول برای بررسی، انجام مطالعات گوناگون و آزمایش های متعدد، از مشاوره مركز رشد توسعه فناوری تجهیزات پزشكی و توانبخشی علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی بهره گرفتیم.

متاجی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر، محصولات وارداتی با قیمت تمام شده بیشتر، انتشار بالای گازهای الاینده، عدم سهولت در دسترسی و كاربری، وزن بیشتر كه موجب فشار به فرد توانخواه می شود در بازار موجود است، اما این در حالی است كه بهره مندی از پارچه های فیبر كربن آغشته به رزین ایرانی و تولید شه توسط مهندسان ایرانی، بسیار سبك، با سهولت كاربری، سهولت در نگهداری یخچال های كوچك با قابلیت برش به شكل دلخواه و بدون انتشار گازهای سمی را تولید كرده ایم كه امیدواریم شاهد حمایت های مادی و معنوی نهادهای دولتی، صنایع گوناگون و حوزه سلامت، از محصولات ایرانی تولید شده توسط محققان و فناوران جوان كشور باشیم.

این مخترع جوان، در ادامه به فراز و نشیب های پیش روی فناوران و مخترعان نظیر عدم وجود امكانات مالی، در روند انجام كار، بوروكراسی پیچیده، رابطه میان علم و صنعت و رابطه صنعت، پزشكی و دانشگاه در دبیرستان ها و دانشگاه ها، رابطه مخترع ، دانشگاه و بازار اشاره كرد .

وی همچنین گفت: دانشگاهها باید به سمت و سوی تولید علم بومی پیش بروند و دغدغه های تازه تری در دانشگاهها ایجاد شود كه به رفع نیاز جامعه و ارتقای اقتصاد دانش بنیان بیانجامد.

وی در پایان گفت وگو، این اختراع را حاصل كار تیمی آقایان علیرضا ستاری دانش آموخته كارشناسی طراحی صنعتی و محمد مهدی رسولی دانشجوی كارشناسی ارشد طراحی صنعتی عنوان كرد.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۲:۱۰ - ۱۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷