دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از كودكان كار
 
دادستان عمومی و انقلاب كرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از كودكان كار و خانواده هایشان تاكید كرد.


شهرام كرمی گفت : متاسفانه براساس گزارش های واصله افرادی به صورت سازماندهی شده و غیرقانونی با بكارگیری كودكان و نوجوانان بصورت گروهی در كارگاه ها یا مراكز جمع آوری و تفكیك زباله به بهره كشی اقتصادی از آنان می پردازند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب كرمانشاه این اقدام مغایر با قانون كار و مصداق بارز نقض حقوق اطفال و نوجوانان است، طبق قانون این اقدام جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است.

در این راستا، به منظور پیشگیری از بزه دیدگی این كودكان در معرض خطر، مقرر شد موضوع از طریق نهاد های ذیربط بررسی و ضمن شناسایی این باندها، نتیجه جهت پیگرد قضائی به دادسرا منعكس شود.

دستگاه های متولی همچون بهزیستی و شهرداری باید نسبت به شناسایی و ساماندهی دیگر كودكان كار اقدام كنند، تا پیش از شیوع كرونا برنامه های خوبی در این راستا صورت گرفته بود كه امید است تداوم پیدا كند و طرح های حمایتی برای اینگونه از كودكان مستمر باشد.

باید از ظرفیت خیرین برای حمایت از كودكان كار و خانواده هایشان استفاده كرد، از آنجایی كه ادامه تحصیل این كودكان امری ضروری است و می تواند آن ها را در آینده از سوق یافتن به دام آسیب های اجتماعی دور نگه دارد، یكی از اقداماتی كه می توان با استفاده از ظرفیت خیرین انجام داد تهیه بسته های آموزشی و فراهم كردن شرایط برای ادامه تحصیل این كودكان است.

آموزش و پرورش هم باید نسبت به شناسایی این دسته از كودكان كه ترك تحصیل كرده اند اقدام و برای بازگشت آن ها به ادامه تحصیل تلاش كند .
   تاریخ: ۱۰:۰۶ - ۱۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳