دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

علائم ساده ای كه نشانه افسردگی است
 
تشخیص علائم بیماری های روان آسان نیست زیرا ممكن است در افراد مختلف به طور متفاوتی ظاهر شود و حتی این امكان وجود دارد یك اختلال روانی مشابه مجموعه ای از علائم كاملا متفاوت را در افراد نشان دهد.

به گزارش جام جم آنلاین، ممكن است اختلالات روانی در برخی از افراد با علائم عادی تر خود را نشان دهد در حالیكه برخی دیگر ممكن است نتوانند حتی فعالیت های روزانه خود را به درستی انجام دهند اما علائم متداول خاصی وجود دارد كه افراد باید هنگام شناسایی نشانه های مشكلات سلامت روان مراقب آنها باشند.

اختلالات روانی می توانند فوق العاده پیچیده و منحصر به فرد باشند. این اختلالات اغلب خود را در افراد مختلف به شكل های مختلف نشان می دهند. اگر با یك اختلال روانی دست و پنجه نرم می كنید، مهم است كه بدانید تنها نیستید.

میلیونها نفر دیگر هم هستند كه با همین مشكلات سر و كار دارند كه می توان با مراجعه به یك درمانگر یا مشاور، كمك و حمایتهای لازم را دریافت كنید.

چند نشانه متداول وجود دارد كه با كمك آنها می توان اختلالات روانی را بهتر تشخیص داد. روزنامه هندوستان تایمز به برخی از آنها اشاره كرده است:

- افراد مبتلا به افسردگی ممكن است از فعالیت های اجتماعی كناره گیری كنند، برای خوابیدن مشكل داشته باشند یا علاقه خود را به كارهایی كه پیش از این از آنها لذت می بردند، از دست بدهند.

- افراد مبتلا به اضطراب ممكن است در تمركز كردن مشكل داشته باشند، ممكن است احساس بی قراری یا آشفتگی كنند و علائم جسمی مانند افزایش ضربان قلب یا تعریق را تجربه كنند.

- برخی از افراد ممكن است تغییر در خلق و خو یا سطح انرژی خود تجربه كنند، در حالیكه برخی دیگر ممكن است در تمركز كردن یا خوابیدن مشكل داشته باشند.

اختلالات روانی می تواند بر عملكرد روزانه، روابط، انجام كارها یا انجام اساسی ترین وظایف ما تاثیر بگذارد. صرف نظر از شدت اختلال، اختلالات روانی به طور كلی سلامت جسمی، روانی و كیفیت كلی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

متخصصان با بیان اینكه كاهش انگ مرتبط با اختلالات روانی و تلاش برای آگاهی بخشی بیشتر ضروری است، تاكید دارند: كمك گرفتن برای درمان بیماری های روانی مایه شرمساری نیست و می تواند یك دنیا تفاوت در كیفیت زندگی ایجاد كند. درمان علائم این اختلالات به فرد كمك می كند احساس بهتر و زندگی كاملتر و شادتری داشته باشد.

منبع: ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۲۳ - ۱۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵