دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

3 درصد بیماران ام.اس زمین گیر هستند/تأمین داروی ایرانی برای بیماران ام.اس
 
مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: تنها سه درصد بیماران ام.اس در استان اردبیل زمین گیر بوده و نیاز دارویی متفاوت نسبت به سایر گروه ها را دارند.
3 درصد بیماران ام.اس زمین گیر هستند/تأمین داروی ایرانی برای بیماران ام.اس محرم زاده 17 خرداد در نشست بررسی مشكلات بیماران ام.اس با مسئولان دانشگاه علوم پزشكی اردبیل اظهار كرد: متفاوت از مؤسسات خیریه، انجمن بیماران ام.اس به عنوان یك سازمان مردم نهاد تلاش می كند تا با مطالبه گری و ایجاد تسهیلات مناسب در خدمت بیماران گرفتار این بیماری باشد.

وی تصریح كرد: بسته های حمایتی ارائه شده اعم از فیزیوتراپی، خدمات دندانپزشكی، ام.ار.آی و تأمین دارو به صورت رایگان و یا با كمترین هزینه انجام می شود كه در این زمینه از همراهی و مساعدت دانشگاه علوم پزشكی قدردانی می كنیم.

مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: یك هزار و 300 بیمار ام.اس در استان اردبیل تحت پوشش این انجمن است و ما سعی می كنیم برای این بیماران كه عمدتا در مناطق كم برخوردار سكونت دارند و بخشی از آنها نیز زمین گیر هستند، خدمات متنوعی را ارائه كنیم.

محرم زاده افزود: با همكاری بهزیستی قرار است خودروی حمل بیماران ام.اس فعالیت خود را آغاز كند تا به مانند سایر استان ها ما بتوانیم به بیماران زمین گیر خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را ارائه كنیم.

وی كل درآمد و هزینه این انجمن را در طول سال 195 میلیون تومان اعلام كرد و ادامه داد: بخش عظیمی از این مبلغ صرف خرید ویلچر، زیرانداز و ایزولایف شده و از مردم خیرخواه استان انتظار داریم كه این انجمن را در انجام فعالیت های حمایتی از بیماران ام.اس كمك و پشتیبانی كنند.

محرم زاده به راه اندازی بانك دارویی اورژانس بیماران ام.اس اشاره كرد و گفت: در بیمارستان سبلان با تأمین 17 قلم دارو سعی كردیم تا پشتیبانی های لازم را از بیماران انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: 97 درصد داروی مورد نیاز این بیماران به صورت بومی و ایرانی تأمین شده و تنها 2 تا سه قلم داروی تولید كشورهای اروپایی را شاهد هستیم كه عمده آنها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

محرم زاده اضافه كرد: در حوزه درمان ام.اس تحریم ها هیچ گونه تأثیرگذاری نداشته و 97 درصد داروهای تأمین شده نیز به صورت بومی بوده است.

مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل به آغاز فعالیت اولین فوق تخصص مغز و اعصاب با گرایش ام.اس اشاره كرد و ادامه داد: بعد از تبریز، در اردبیل نیز راه اندازی این فلوشیب زمینه ساز بهبود فعالیت های بیماران خواهد شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۴۰ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۸