دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: اقلام دارویی در نسخه پزشكان ایرانی زیاد است
 
سبزوار- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر اینكه اقلام دارویی در نسخه پزشكان ایرانی زیاد است، گفت: نسخه پزشكان در دنیا به صورت میانگین شامل یك یا 2 قلم دارو است اما در ایران در هر برگ نسخ چهار تا پنج قلم دارو توسط پزشك تجویز می شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: اقلام دارویی در نسخه پزشكان ایرانی زیاد است سبزوار- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر اینكه اقلام دارویی در نسخه پزشكان ایرانی زیاد است، گفت: نسخه پزشكان در دنیا به صورت میانگین شامل یك یا 2 قلم دارو است اما در ایران در هر برگ نسخ چهار تا پنج قلم دارو توسط پزشك تجویز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر یونس پناهی عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار افزود: در فرهنگ ما هر چه دارو بیشتر نوشته شود در انظار مردم پزشك حاذق تر است كه این فرهنگ اشتباه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: ایران از نظر مرجعیت علمی و ارجاع جایگاه قابل توجهی دارد و در تولید دانش جایگاه نخست را در منطقه و رتبه شانزدهم را در جهان به خود اختصاص داده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس كرونا تصریح كرد: این بیماری و مشكلات ناشی از آن نشان داد كه كشورهای مختلف باید در حوزه سلامت با یكدیگر همكاری داشته باشند و در این زمینه لازم است شبكه های تحقیقاتی با كشورهای مختلف ایجاد شود.

وی افزود: در دوران همه گیری كرونا كه آمار فوتی های ناشی از این ویروس در كشور به 700 مورد در روز می رسید با همین تحقیقات بود كه دانشمندان ما موفق به تولید واكسن شدند.

پناهی ادامه داد: یكی دیگر از دغدغه های ما بحث جوانی جمعیت و خانواده است كه در این خصوص قرارگاهی با ریاست وزیر بهداشت تشكیل و مسوولیت ها تفویض شده است.

وی خاطرنشان كرد: فرهنگ فرزند كمتر زندگی بهتر ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد و همه دستگاه ها در از بین بردن این فرهنگ غلط موظف هستند.

شرایط برای ساخت شهرك فناوری سلامت در سبزوار مهیاست

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكی سبزوار نیز در این مراسم گفت: شرایط برای ساخت طرح شهرك فناوری سلامت این شهرستان مهیاست است و درخواست اختصاص بودجه و اخذ موافقت اصولی این طرح را در وزارتخانه را داریم.

دكتر محمد سالاری افزود: این شهرك در راستای اهداف و برنامه های دانشگاه علوم پزشكی سبزوار برای ارتقاء هسته های فناور و مراكز رشد در دستور كار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: زمینی به مساحت سه هكتار با ساختمانی سه طبقه برای این طرح در نظر گرفته شده تا تمام هسته های فناور دانشگاه كه تولید علم و ثروت و به دنبال آن نیازهای حوزه سلامت جامعه را برطرف می كنند، در این مكان مستقر شود.

سالاری تصریح كرد: برای ایجاد دانشكده دندانپزشكی نیز كه از مطالبات دیرینه شهرستان است، می توان زمینی را جانمایی كرد.

وی با اشاره به وجود رشته پروتز به عنوان پیشنیاز دندانپزشكی در سبزوار خاطرنشان كرد: در صورت اخذ موافقت، در آینده نزدیك شاهد فعالیت دانشكده و فارغ التحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشكی خواهیم بود.

پرستاران دوران كرونا نیاز به حمایت دارند

فرماندار سبزوار نیز در این مراسم گفت: نیروهای علوم پزشكی به ویژه پرستاران و دیگر نیروهایی كه در دوران شیوع كرونا یار و همراه مردم، جامعه و شبكه پزشكی بودند، در دوران پسا كرونا نیاز به حمایت دارند.

حسین ابراهیمی كردیانی افزود: این افراد كه در دوران بروز و شیوع كرونا در صف مقدم قرار داشتند، نباید به دست فراموشی و غفلت سپرده شوند.

وی ادامه داد: طرح های نیمه تمام عمرانی نیز از دیگر دغدغه های ما در حوزه سلامت شهرستان سبزوار است كه امیدواریم با تخصیص 100 درصدی اعتبارات این طرح ها به ثمر بنشیند.

فرماندار سبزوار با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان سبزوار تصریح كرد: در صورت ارتقاء خدمات و زیرساخت های سبزوار نه تنها گردشگری سلامت در این منطقه تحقق پیدا می كند بلكه فشار كار در مراكز استان های همجوار نیز كاهش خواهد یافت.

37 مركز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی سبزوار به جمعیت شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می كنند.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی سبزوار
- سبزوار
- محمد سالاری
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۴۳ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷