دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

جلسه كمیته عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

جلسه كمیته عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه برگزار شد

جلسه كمیته عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز چهارشنبه، با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان و متولیان بازرسی، حراست، كمیته انضباطی و فرهنگی دانشگاه در سالن حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، شركت كنندگان به تشریح نگاه " امر به معروف و نهی از منكر " و تبادل نظر درباره مصادیق آن در دانشگاه و وضعیت دانشگاه پرداختند .

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع معاونان و متولیان عرصه فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه مسیر خوب و منطقی را در این عرصه طی كرده و برخی دانشگاه ها مسائل پیچیده ای دارند، خوشبختانه شاهد اتفاقات خوب و شاد نظیر جشن روز دختر بودیم و دانشگاه ما حاشیه ای نداشته است.

وی از معاونت آموزشی دانشگاه خواست تا گروههای آموزشی كه مقطع كارشناسی دارند را مورد توجه قرار داده و مدیران، اساتید و مشاوران گروه ها احساس وظیفه كنند و با برنامه ریزی، وقت دانشجویان و اوقات فراغت آنان را با فعالیت های علمی و فرهنگی پر كنند.

دكتر خانكه گفت: از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه می خواهیم تا با فعالسازی هر چه بیشتر كمیته تحقیقات دانشجویی در ترم آینده از حیث فعالیت علمی در قالب كنفرانس های مختلف، كارگاه های مختلف علمی با جداول و زمانبندی خاص برنامه ریزی اصولی داشته باشند .

وی افزود: امر به معروف و نهی از منكر، وظیفه همه ماست، همه باید در این عرصه ورود كنیم، در برخی مواقع برغم كلام موثر استاد، به دلیل نارضایتی استادان از مشكلات و محدودیت هایی مالی كه طی سال های اخیر برای دانشگاهیان ایجاد شده، نتیجه لازم گرفته نمی شود، و این درحالی است كه مسئولان دانشگاه از طریق هر مرجع قانونی برای احقاق حقوق اعضای هیات علمی و خانواده دانشگاه گام برمی دارند.

دكتر خانكه همچنین خواستار جلسه هم اندیشی استادان از سوی دفتر نهاد رهبری با عنوان نقش استاد در مدیریت فرهنگی دانشگاه شد و افزود: نقش استاد تازه وارد تا استاد قدیمی حائز اهمیت است، امیدواریم همه با هم در تحقق عرصه امر به معروف و نهی از منكر با روش های اصولی گام برداریم و شاهد جریانات خوبی در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه در ادامه، خواستار « سپردن كار به دانشجویان در اردوها، كارهای فرهنگی و مشاركت های اجتماعی، غربالگری روانی، اردوهای زیارتی و پیگیری خوابگاه های متاهلی، برنامه های حجیم آموزشی و پژوهشی، اطلاع رسانی آیین نامه های عفاف و حجاب به دانشجویان و آموزش از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی » در ترم آینده شد .

پوشش، خط مقدم جبهه فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، پیش از سخنان رئیس دانشگاه، گفت: نكته مهمی كه رهبری چند بار تذكر داده اند و سئوال می شود كه چرا به پوشش روسری و چادر توجه می شود؟ كه مقام معظم رهبری در پاسخ، كلید واژه ای دارند كه پاسخ بسیاری از سئوالات است و آن، این است كه « پوشش، خط مقدم جبهه فرهنگی است » و اگر شكسته شود مانند دومینو، ساختارشكنی شروع می شود، نظیر بحث سینمای خانگی كه فرهنگ های نادرست پوشش به جامعه منتقل می كند.

وی در ادامه افزود: در ترم یك و آغاز شروع تحصیلی، حضور دانشجویان فعال فرهنگی، بروز و ظهور نداشت، اما در نظر داریم تا با فعالسازی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در تابستان امسال، و با نشست هایی فرهنگی با محوریت دانشجو، این مسایل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و شاهد اثر بخشی این برنامه ها باشیم .

حاج آقا افشاری گفت: اهتمام ریاست دانشگاه در بازدید ماهانه از گروه های آموزشی با حضور برخی اساتید، باعث می شود كه انتظارات مجموعه به خوبی منتقل شود .

وی افزود: برگزاری كلاسهای مهارتهای زندگی جمعی ویژه جدیدالورود ها كه با مشاركت گروه معارف و مركز مشاوره دانشجویی، طی دو سال پیش به دلیل كرونا به فراموشی سپرده شد، مجددا با تعیین سرفصل و برگزاری جلسات در شهریورماه می تواند نقش ارزشمندی را در عرصه امر به معروف و نهی از منكر ایفا كند .

در این نشست، معاونان دانشگاه به تشریح برخی عملكردها نظیر " ورود افراد با كارت دانشجویی، ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی دانشگاه، فعالیت های مركز مشاوره دانشجویی، ارائه سند دستور العمل پوشش دانشگاه های جهان در گروه های آموزشی و ... " پرداختند .

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور

   تاریخ: ۰۱:۲۵ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵