دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تعهد مجمع خیرین برای تجهیز، تعمیر و ایجاد 6 كتابخانه عمومی در خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اكبر سبزیان مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی در جلسه مجمع خیرین توسعه كتابخانه ها و ترویج كتاب خوانی خراسان رضوی كه با حضور خیران و نیك اندیشان استان در كتابخانه مركزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد، با اشاره به اتفاقات بسیار خوبی كه نیت های خیر خیران  كتابخانه ساز در استان رقم زده است گفت : باوجود مشكلات زیادی كه به ویژه در مناطق محروم استان وجود دارد اما برای نمونه حضور كتابخانه سیار سردار شهید ابوالفضل روشنك در مشهد با صفوف  پرتعداد كودكان و نوجوانان برای دریافت و مطالعه كتاب، شادی و نشاط و امید را به ارمغان آورده است.

مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: محمدحسین روشنك كه هم اكنون مدیرعاملی و ریاست هیأت مدیره مجمع خیرین توسعه كتابخانه ها و ترویج كتاب خوانی استان را عهده دار است،  با كمك یك میلیارد ریالی زمینه ایجاد سه كتابخانه سیار دیگر در مشهد مقدس تا پایان سال جاری را فراهم آورده است.

 وی احداث كتابخانه های عمومی خیر ساز در استان خراسان رضوی را موردتوجه قرار داد و تأكید كرد: احداث كتابخانه خیرساز زنده یاد فهیمه زینلی به همت خانواده نیك اندیش وی در كمتر از یك سال و ماندگاری نام مرحوم مهندس علی آبادی با نیت خانواده وی بعد از فقدان وی در یك حادثه رانندگی از نمونه كتابخانه هایی است كه در استان رضایت و امید و نشاط را به خانواده ها و كودكان و نوجوانان هدیه داده است .

سبزیان احداث كتابخانه های عمومی مرحومه فرزانه گلدانی در سبزوار، مرحومه فرزانه جامع در مشهد مقدس در سال های گذشته را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: در ایام الله دهه فجر سال جاری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دو كتابخانه خیرساز عمیدالملك كندری در شهر كندر خلیل آباد،كتابخانه مرحوم حاج غلامرضا داودی در بردسكن به بهره برداری رسید و در حال حاضر نیز در شهر شادمهر مه ولات و روشناوند گناباد با نیت خیر خیران كه آرزوی آن ها دیدن فعالیت كتابخانه و حضور گرم كودكان و نوجوانان در فضای كتابخانه است آماده بهره برداری است.

وی استان خراسان رضوی را مهد خیران و نیك اندیشان عنوان كرد و یادآور شد: كتابخانه های عمومی در حال حاضر فرهنگسراهای اجتماعی و دانشگاه های فردی هستند و با مخاطب محوری زمینه ای برای ترویج فرهنگ مطالعه و كتاب خوانی و كمك به كاهش آسیب های اجتماعی هستند.

مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی از ایجاد ایستگاه های دانایی در مراكز آتش نشانی مشهد و ایستگاه های كارگری شهرداری، ایجاد كتابخانه مدرن در دو ایستگاه قطار شهری مشهد، تفاهم نامه ایجاد كتابخانه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، ایجاد پیشخان كتاب در فضاهایی كه امكان احداث كتابخانه در آن ها نیست و تبدیل 7 قرائت خانه شهرداری به كتابخانه عمومی و آغاز طرح احداث 10كتابخانه عمومی در مناطق مختلف مشهد با همكاری شهرداری مشهد با عنوان اقدامات در حال اجرای اداره كل در ماه های آینده یادكرد.

خراسان رضوی در حوزه توسعه فرهنگی و كتابخانه ای پیشتاز است

در ادامه نیز مدیرعامل مجمع خیرین توسعه كتابخانه ها و ترویج كتاب خوانی خراسان رضوی در این جلسه توفیق خدمت در عرصه ترویج فرهنگ كتاب خوانی را لطف خداوند دانست.

محمدحسین روشنك ادامه داد: از این كه خداوند به ما آبرو و اعتبار و احترام اجتماعی عنایت كرده است تا از این احترام اجتماعی در حوزه ارتقای ساعت مطالعه و كتاب خوانی استفاده كنیم خداوند را شاكر و سپاسگزاریم.

وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در این 42 سال سپری شده خدمات و آورده های ارزشمندی داشته است كه متأسفانه این خدمات كمتر بیان شده است.

 دبیر كانون كارآفرینان خراسان رضوی بابیان گوشه ای از محرومیت ها و كمبودها در دوران حكومت شاهنشاهی به آورده ها و پیشرفت های كشور در حوزه های مختلف فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی اشاره كرد كه باعث شده است در برابر شیطانی ترین ابرقدرت جهان ایستادگی كنیم و اقتدار و صلابت خود را به جهانیان ثابت كنیم.

 وی استان خراسان رضوی را در حوزه توسعه فرهنگی و كتابخانه ای پیشتاز دانست و از خدمات و فعالیت های انجام گرفته در جهت توسعه فرهنگ كتاب خوانی در استان در سال های اخیر به نیكی یادكرد.

وی افتتاح كتابخانه های سیار جدید در استان را كه محصول مصوبات جلسه قبلی مجمع بود را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: امیدواریم در جلسه آینده نیز شاهد آغاز به كار كتابخانه هایی باشیم كه در این جلسه توسط خیران استان تعهد شده اند.

روشنك ابراز امیدواری كرد: در آینده شاهد اتفاقات مفید و ارزشمند بیشتری در حوزه كتاب و كتاب خوانی با نیت خیر خیران و حامیان كتاب و كتاب خوانی در استان خراسان رضوی باشیم.

افزایش گستره حوزه فعالیت مجمع خیران كتاب خوانی از مشهد به سطح استان خراسان رضوی

همچنین خزانه دار مجمع توسعه كتابخانه ها و ترویج كتاب خوانی خراسان رضوی نیز در این جلسه از اقدامات ارزشمند اداره كل كتابخانه های عمومی در حوزه ی ایجاد كتابخانه های عمومی جدید و تلاش در جهت ترویج فرهنگ كتاب خوانی تقدیر كرد و از اینكه خیران و نیك اندیشان استان نیز در این اقدامات سهیم هستند ابراز خوشحالی كرد.

مرتضی كرباسی از افزایش گستره حوزه فعالیت مجمع خیران توسعه كتاب خوانی و ترویج كتاب خوانی از شهر مشهد مقدس به سطح استان خراسان رضوی به عنوان یكی از اتفاقات ارزشمند صورت گرفته یادكرد و به ارائه گزارشی از اقدامات و كمك های انجمن در ایجاد كتابخانه و برگزاری برنامه ها و فعالیت های ترویجی در حوزه كتاب و كتاب خوانی پرداخت.

 وی از تأمین منابع كتابخانه های عمومی، كمك در برگزاری جشنواره كتاب خوانی رضوی در طی چهار دوره گذشته، مشاركت در برگزاری برنامه فرهنگی مانند جشن مادران كتاب خوان، بهار مهربانی، مهربانی در مهر،پویش خانواده كتاب خوان و برنامه های هفته كتاب به عنوان بخشی از اقدامات مجمع یادكرد.

در ادامه این جلسه خیرین حاضر در جلسه تجهیز، تعمیر و ایجاد 6كتابخانه عمومی در سطح استان خراسان رضوی را تقبل كردند.

انتهای پیام/ 70042
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۲۲:۳۹ - ۳۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰