دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

كرونا احتمال اختلالات روانی را در آینده افزایش می دهد
 
نتایج یك مطالعه جدید هشدار می دهد افرادی كه دوره كووید را پشت سر گذاشته اند ممكن است در ماه های پس از ابتلا، در برابر اختلالات روانی آسیب پذیرتر باشند.

به گزارش جام جم آنلاین، محققان داده های بیش از 46 هزار نفر در ایالات متحده را كه آزمایش كووید 19 شأن مثبت بود و تعداد مساوی از افراد مبتلا به سایر انواع عفونت های تنفسی را تجزیه و تحلیل كردند. هیچ یك از این افراد از قبل اختلال روانپزشكی شناخته شده ای نداشتند.

نتایج این مطالعه نشان داد كه بیماران مبتلا به كووید 19 حدود 25 درصد بیشتر از بیماران مبتلا به سایر انواع عفونت های تنفسی در چهار ماه پس از ابتلاء به كووید 19، مبتلا به بیماری روانی تشخیص داده می شوند.

هنگامی كه آنها بر اضطراب و اختلالات خلقی تمركز كردند، محققان افزایش جزئی اما قابل توجهی در خطر ابتلاء به اختلالات اضطرابی در بین بهبودیافتگان كووید 19 كشف كردند، اما خطر افزایش اختلالات خلقی وجود نداشت.

«لورن چان»، یكی از محققان از دانشگاه ایالتی اورگن، در این باره گفت: «برای افرادی كه كووید داشته اند، اگر احساس اضطراب می كنید، اگر تغییراتی را در نحوه زندگی تان از دیدگاه روانپزشكی مشاهده می كنید، لازم است به دنبال كمك باشید.»

وی افزود: «من نمی گویم هر فردی كه به كووید مبتلا می شود با این نوع مشكل مواجه می شود، اما اگر شروع به نگرانی برای خود یا یكی از اعضای خانواده كنید، چیز عجیبی نیست. قطعاً باید به دنبال مراقبت از خود یا اطرافیان خود باشید.»

منبع: مهر
   تاریخ: ۰۵:۲۴ - ۲۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲