دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

كلینیك هلال احمر ایران در غنا ظرفیت تبدیل به بیمارستانی مجهز را دارد
 
سفیر ایران در كشور غنا با تاكید بر اینكه كلینیك هلال احمر ایران در غنا از تاثیرگذارترین مراكز درمانی در این كشور است، خواستار توسعه این كلینیك در بخش های آزمایشگاهی و همچنین تبدیل آن به بیمارستان شد.
كلینیك هلال احمر ایران در غنا ظرفیت تبدیل به بیمارستانی مجهز را دارد سفیر ایران در كشور غنا با تاكید بر اینكه كلینیك هلال احمر ایران در غنا از تاثیرگذارترین مراكز درمانی در این كشور است، خواستار توسعه این كلینیك در بخش های آزمایشگاهی و همچنین تبدیل آن به بیمارستان شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دكتر گرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در كشور غنا، عصر امروز با رئیس جمعیت هلال احمر كشورمان دیدار و با وی در زمینه مدیریت و راه كارهای توسعه كلینیك این جمعیت در كشور غنا گفت وگو كرد.

گرامی با بیان اینكه، امروز سیاستمداران آفریقایی به دنبال پیشرفت در مسائل و امور اقتصادی هستند، به تاثیرگذار بودن خدمات كلینیك هلال احمر ایران در كشور غنا از بعد اقتصادی و همچنین ابعاد سیاسی و فرهنگی اشاره و خاطرنشان كرد: كلینیك هلال احمر از معروف ترین و تاثیرگذارترین مراكز درمانی در كشور غناست و هم وزارت امور خارجه ایران و هم كشور غنا، خواستار تداوم روند توسعه خدمات این كلینیك ایرانی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه امیدواریم روند توسعه ای كلینیك هلال احمر ایران در غنا همچنان حفظ شود، افزود: مجوز لازم برای ارسال داروهای مورد نیاز این كلینیك دریافت شده و علاوه بر دارو، می توان با ارسال تجهیزات پزشكی و آزمایشگاهی از ایران، خدمات كلینیك را در زمینه انجام آزمایش های پیشرفته تر، اعمال جراحی و ... نیز توسعه داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در كشور غنا ادامه داد: در نظر داریم از فضای دانشگاه اسلامی ایران در غنا برای ارائه دروس دانشگاهی پرستاری و پزشكی در این كشور استفاده كنیم. همچنین راه های تبدیل كلینیك هلال احمر به بیمارستان نیز در دست بررسی است، چراكه كلینیك هلال احمر ایران در غنا بسیار خوشنام و شناخته شده است و توسعه خدمات آن می تواند به تاثیرگذاری بیشتر خدمات درمانی ایران منجر شود.

آمادگی هلال احمر ایران برای توسعه كلینیك غنا

دكتر پیرحسین كولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر ایران هم در این دیدار گفت: اگر دولت غنا كمك كند و ساختمانی در اختیار هلال احمر ایران قرار دهد، ما می توانیم یك بیمارستان حدودا 100 تخته در این كشور تجهیز و راه اندازی كنیم. ایران در ارائه خدمات درمانی ظرفیت های ویژه ای دارد.

كولیوند تاكید كرد: در موضوع ارسال دارو و تجهیزات، تامین منابع انسانی مورد نیاز و تجهیزات آزمایشگاهی، ایران امكانات و توانمندی بسیار خوبی دارد و می توانیم هم كلینیك موجود را به بیمارستان تبدیل كنیم و هم در صورت واگذاری ساختمان از سوی دولت غنا، بیمارستانی مجزا در این كشور با استفاده از حضور پزشكان مجرب ایرانی و راه اندازی بخش های جراحی قلب و عروق، لاپروسكوپی و ... تجهیز و راه اندازی كنیم.

وی افزود: همچنین هلال احمر ایران آمادگی دارد با همكاری دانشگاه ایران، بخش دانشگاهی رشته های پرستاری و پزشكی را در غنا راه اندازی كرده و علاقه مندان به این رشته ها را جذب و تربیت كند.

دكتر نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر هم در این دیدار با تاكید بر اینكه این جمعیت همواره وضعیت و میزان خدمات خود را در مراكز درمانی خارج از كشور رصد و را ارزیابی می كند، افزود: در سال های 94 و 95 اتفاقات خوبی در كلینیك غنا افتاد كه شامل راه اندازی بخش های زنان، كودكان، سونوگرافی داپلر و .... بوده و منجر به توسعه خدمات رسانی این كلینیك شده است.

وی با اشاره به اینكه كلینیك هلال احمر ایران در كشور غنا، مركزی خودگران محسوب می شود، تاكید كرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت غنا برای دریافت مجوز دی كلینیك و اعمال جراحی محدود در این كشور هستیم.

نامدار در پایان تاكید كرد: برای توسعه خدمات درمانی ایران، لازم است كه روند ارائه خدمات آموزشی در غنا و همچنین مجوز ارسال دارو برای كلینیك هلال احمر در این كشور تسهیل شود.
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۲۰:۲۰ - ۲۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳