دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

گل های آپارتمانی نشاط آور
 
نگهداری از گیاهان آپارتمانی تاثیر بسزایی در بهبود روحیه وایجاد فضای شاد برای خانواده ها دارد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری صدا و سیما مركز زنجان ؛ محیط اطراف نقش مهمی در حس و حال ما دارند. خصوصا زمانی كه در محیط گل و گیاه وجود داشته باشد.
حالا كه در این روزهای كرونایی بیش از گذشته در خانه ماندن را تجربه می كنیم انس گرفتن با گل و گیاه می تواند در كاهش فشارهای روانی ناشی از استرس تاثیر گذار باشد.

شادی و نشاط با گل های آپارتمانی

چند نوع گیاه خانگی و گلدار كه می تواند باعث كاهش استرس و حتی افزایش شادی در محیط خانه شود عبارتند از گل های شمعدانی،اسطوخودوس،گل رز،رزماری،گل ریحان،سرخس و اركیده.

شادی و نشاط با گل های آپارتمانی

در كل داشتن این گیاهان و گل ها در محیط زندگی شما به عنوان فیلتر طبیعی هوای خانه عمل می كند تولید اكسیژن، دور كردن آلوده كننده ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم در خانه و جذب آلودگی ها از هوای اتاق از دیگر فواید این گیاهان خانگی است.

برخی از گیاهان خانگی نیز به دفع سموم خطرناك موجود در خانه كمك می كنند. بررسی ها نشان داده كه با نگهداری گیاهان در محیط خانه و محیط كار علائمی، چون سردرد، استرس، خواب آلودگی و سرماخوردگی كاهش می یابد.

گل و گیاهان از نظر روانی فواید زیاد دارند. وجود گل و گیاه در فضای خانه و اتاق كار موجب شادی، كاهش خستگی، كاهش استرس و افزایش كارایی خلاقیت در فرد می شود.

شادی و نشاط با گل های آپارتمانی

مطمئن باشید دیدن برگ ها و گل های شاداب در محیط خانه نتنها می تواند استرس تان را كاهش دهد كه حتی موجب شادی بیشتر اعضای خانواده هم خواهد شد.

متخصصان و روان شناسان می گویند گیاهان زنده و طبیعی می توانند حس زندگی را در ما ایجاد كنند و گل های مصنوعی هیچ وقت چنین قابلیتی را ندارند.

شاید به همین دلیل باشد كه هنگام تنهایی، نشستن كنار گل ها و گیاهان می تواند حس بهتری ایجاد كند و آرامش خاصی به ما ببخشد. رنگ های جذاب گل ها و شادابی و گیاهان هم می تواند قدرت تحمل مشكلات را افزایش دهد و مشكلات روحی را به حداقل برساند.

شادی و نشاط با گل های آپارتمانی

از طرف دیگر، تجربه نشان داده است قرار گرفتن كنار گل ها و گیاهان طبیعی می تواند روحیه بیماران را هم بهبود ببخشد و سیر پیشرفت بیماری آن ها را كندتر كند.

به همین دلیل بیمارانی كه در محیطی سرسبز هستند یا اتاق شان پنجره ای رو به پارك و فضای سبز دارد، زودتر می توانند بهبود یابند.

شادی و نشاط با گل های آپارتمانی
   تاریخ: ۰۹:۰۲ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۸