دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

مركز آموزشی جوار كارگاهی جهت زنان سرپرست خانوار در خرم آباد ایجاد می شود
 
مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد مركز آموزش جوار كارگاهی با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار خبر داد.
مركز آموزشی جوار كارگاهی جهت زنان سرپرست خانوار در خرم آباد ایجاد می شود علی جهانی در جلسه هم اندیشی با حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده معاون فرهنگی اداره كل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به توانمندسازی و دستیابی به استقلال مادی، معنوی و خودكفایی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در خرم آباد، اظهار كرد: نگرانی از آینده ای مبهم و نبود تضمین برای تأمین نیازهای زندگی، عدم پشتیبانی عاطفی، احساس عدم امنیت اجتماعی، عدم مهارت كافی برای اشتغال از مهمترین دغدغه های زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست است كه باید در این زمینه نسبت به رفع این مشكل با همكاری همه دستگاه های اجرایی استان برنامه ریزی كنیم.

وی با بیان اینكه در این خصوص با همكاری و تعامل با اداره كل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی این افراد را در دستور كار قرار داده ایم، خاطرنشان كرد: با همكاری این نهاد مردمی یك مركز آموزشی جوار كارگاهی در مسجد فاطمه الزهرای خرم آباد ایجاد خواهد شد و زمینه آموزش، توانمندسازی و در نهایت ایجاد مشاغل خانگی برای آن ها فراهم خواهد شد.

مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینكه در روند تربیتی شاهد هستیم كه زنان سرپرست خانوار دارای مشكلات عدیده اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و. هستند، تصریح كرد: از تمام ظرفیت ها به ویژه توان سازمان های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در استان به صورت برنامه های كوتاه مدت؛ ارزیابی و تبدیل آن به برنامه بلندمدت و مستمر گام برمی داریم.

جهانی اضافه كرد: در ایجاد این مركز آموزشی و جوار كارگاهی ابتدا این اداره كل با تجهیز امكانات و آموزش های لازم در زمینه خیاطی با اداره كل اوقاف استان همكاری می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۳۵ - ۲۳/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷