دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به صورت ویژه انجام شود
 
البرز - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به ویژه تخفیف های مربوط به تأمین اجتماعی و تكالیف حمایتی تسهیلاتی مندرج در قانون باید اعمال شود.
اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به صورت ویژه انجام شود البرز - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به ویژه تخفیف های مربوط به تأمین اجتماعی و تكالیف حمایتی تسهیلاتی مندرج در قانون باید اعمال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دارایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز با حضور رؤسا و مدیران با محوریت هماهنگی های بین دستگاهی كه در محل سازمان بهزیستی استان البرز اظهار كرد: این جلسه در خصوص ارائه گزارش عملكرد دستگاه های عضو، چالش های مراكز و مؤسسات دولتی زیر پوشش اداره كل بهزیستی استان، مهارت آموزی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی، نشریه اطلاع رسانی شورای هماهنگی و همچنین اختصاص كارگزاری ویژه بیمه اجتماعی خبرنگاران و موضوع آموزش های رایگان كاركنان دستگاه های اجرایی وزارت مردم و خانواده های آنان برگزار شده است.

وی در خصوص عملكرد مجموعه تحت امر خود، با توجه به دستور جلسه شورای هماهنگی و شنیدن مشكلات مربوط به چند مؤسسات توانبخشی و نگهداری از معلولین در استان با تاكید بر حل فوری مسائل مربوط به شركای اجتماعی بهزیستی به لحاظ حساسیت های خدمت رسانی به جامعه هدف خاطر نشان شد: همه ظرفیت های موجود هم در بخش حاكمیتی و هم در حمایتی باید در خدمت به مراكز و مؤسسات خدمات رسان در بخش معلولین و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی كه وظیفه خدمت رسانی به جامعه هدف این سازمان دارد، قرار بگیرد.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز با تاكید بر اشتغال جامعه هدف تصریح كرد: مجموعه های حمایتی مالی دستگاه های اجرایی در وزارت چون صندوق كارآفرینی امید انتظار جدی دارم موانع دریافت تسهیلات اشتغال به ویژه برای جامعه هدف بهزیستی را كاهش و در ایجاد اشتغال این بخش از جامعه با نگاه دلسوزانه بیشتری حركت كنند. اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به ویژه تخفیف های مربوط به تأمین اجتماعی و تكالیف حمایتی تسهیلاتی مندرج در قانون درباره جامعه هدف بهزیستی باید اعمال شود.

وی خاطر نشان كرد: این سه مجموعه حمایتی در بخش مالی و منابع اعتباری انصافاً در حمایت های مربوط به تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و جمعیت جوانی و حمایت از اشتغال در بخش اجرای تبصره 18 و مابقی تكالیف قانونی خود در این مدت اقدامات مؤثری داشتند و از این بابت تقدیر و تشكر می كنم و مجدداً می خواهم روند ارائه خدمات را تسهیل تر و روان تر كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۲۲ - ۲۳/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱