دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

بیمارستان گوگد در ریل توسعه قرار گرفت
 
رئیس هیئت مدیره بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی گوگد گفت: در یك سال آینده این بیمارستان دارای یك پلی كلینیك، بخش دندانپزشكی، دو اتاق عمل، 10 تخت برای شیمی درمانی و... خواهد بود.
بیمارستان گوگد در ریل توسعه قرار گرفت سید رضا نوربخش در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: بیمارستان شهر گوگد در زمان حیات آیت الله گلپایگانی آغاز به كار كرد و فعالیت آن با كمك خیران ادامه یافت، اما این كمك ها در حدی نبود كه این بیمارستان ارتقا یابد و در حد یك درمانگاه فعالیت خود را حدوداً تا دو سال قبل ادامه داد تا اینكه نماینده فعلی گلپایگان و خوانسار در مجلس قول دادند وضعیت را بهینه كنند.

وی ادامه داد: در گام نخست این بیمارستان را ثبت كردیم كه روند آن حدود 9 ماه به طول انجامید. همچنین این بیمارستان مجوز فعالیت قانونی نداشته و هر اقدام درمانی طی چند سال گذشته در آن انجام می شده است بدون مجوز بوده و اگر اتفاق ناگواری برای یك بیمار رخ می داد نمی توانستیم از بیمارستان دفاع كنیم، گرفتن مجوز فعالیت بیمارستان روال سختی دارد كه با حمایت نماینده مجلس در اردیبهشت 1401 این مجوز صادر شد.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان خیریه گوگد با بیان اینكه بیمارستان خیریه شفای آیت الله گلپایگانی 64 تختخوابی است، گفت: در پایان دولت قبل مبلغی حدود 55 میلیارد تومان به این بیمارستان تخصیص یافت و در اردیبهشت سال 1400 به حساب دانشگاه علوم پزشكی استان اصفهان تحت عنوان پول نقد واریز و مقرر شد برنامه های هیئت مدیره به دانشگاه علوم پزشكی ارائه و به صورت قانونی مبالغ مورد نیاز هزینه شود. در همین راستا مناقصه های بخش ساخت و ساز در بهمن 1400 برگزار شده است. 35 میلیارد تومان این اعتبار صرف بهینه سازی و ساخت و ساز و مابقی برای خرید تجهیزات هزینه شده است.

نوربخش در خصوص چشم انداز آینده این بیمارستان، تصریح كرد: در یك سال آینده این بیمارستان دارای یك پلی كلینیك خواهد بود كه دارای 6 اتاق پزشك یك اتاق زنان زایمان، یك اتاق نوار قلب، یك اتاق نوار مغز، یك اتاق چشم پزشكی و یك سالن انتظار است. در مجموع طرح ما در این بیمارستان شامل بخش های اطفال، داخلی، جراحی، زنان و زایمان با 64 تخت و 10 تخت اضافی برای شیمی درمانی خواهد بود و دو اتاق عمل یكی در اورژانس و دیگر در بخش خواهد بود. همچنین بخش دندانپزشكی بزرگ تر و بهینه خواهد شد تا هم زمان 5 دندانپزشك در آن مستقر شوند.

وی افزود: بخش های آزمایشگاه و اداری و سیستم اطفای حریق استانداردسازی و به روز خواهد شد. در بخش اورژانس با فضای 400 متر مربعی پزشك عمومی، واحد درمان سریع، اتاق احیا و اتاق عمل سرپایی مستقر خواهد شد و داروخانه و بخش تصویربرداری تقویت و بخش فیزیوتراپی نیز راه اندازی خواهد شد.

نوربخش با بیان اینكه با 55 میلیارد تومان اعتبار این بیمارستان به آن بیمارستان ایده آل نمی رسد و قطعاً نیاز به كمك خیران داریم، گفت: برای تجهیز رختشویخانه، آشپزخانه، انبار و آزمایشگاه نیاز به 15 میلیارد تومان پول داریم. همچنین حواله آمبولانسِ «آی سی یودار» توسط نماینده مجلس دریافت شده، اما برای تحویل باید 2 میلیارد تومان پرداخت شود. مدتی قبل یك خیر یك میلیارد و 200 میلیون تومان به بیمارستان كمك كرد كه توانستیم یك دستگاه «اُ پی جی» خریداری كنیم.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان گوگد، خاطرنشان كرد: بیمارستان آیت الله گلپایگانی در شهر گوگد به هیچ وجه قصد موازی كاری با خدماتی كه بیمارستان امام حسین(ع) شهر گلپایگان ارائه می دهد، ندارد، بلكه باید به گونه ای عمل كنیم كه مردم از امكانات نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۴۶ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲