دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

حفظ منافع كودك از اولویت های بهزیستی زنجان است
 
زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: حفظ منافع عالیه كودك از اولویت های بهزیستی است و بهزیستی با همكاری شركای اجتماعی تلاش می كند از بی توجهی و سهل انگاری، سوء رفتار و بهره كشی اقتصادی از كودكان جلوگیری كند.
حفظ منافع كودك از اولویت های بهزیستی زنجان است زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: حفظ منافع عالیه كودك از اولویت های بهزیستی است و بهزیستی با همكاری شركای اجتماعی تلاش می كند از بی توجهی و سهل انگاری، سوء رفتار و بهره كشی اقتصادی از كودكان جلوگیری كند.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سلمان حسینی در نشست تخصصی مدیران و نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه كودكان كه با حضور خیرین، گروه های جهادی و انجمن های دانشجویی به میزبانی بهزیستی برگزار شد، افزود: یكی از حقوق كودكان حق حضانت یا نگهداری آنان است كه طبق قانون به عهده پدر و مادر گذاشته شده است درصورتی كه والدین این حق را به خوبی ادا نكنند با مداخله سازمان بهزیستی این كودكان در مراكز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی اضافه كرد: به دلیل حساسیت دوران كودكی در شكل گیری شخصیت فردی، بهزیستی تلاش می كند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی و سهل انگاری به كودك یا ورود آسیب به سلامت اجتماعی، روانی، جسمی، اخلاقی و امنیتی كودك كه موجب مداخله حمایت قانونی از طفل خواهد شد، حمایت لازم را انجام دهد.

این مسوول، مراقبت از كودكان بی سرپرست در خانه های شبانه روزی كه زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند، یكی از حمایت های این سازمان از ایتام عنوان كرد و گفت: در استان یك مركز شیرخوارگاه وجود دارد كه كودكان تا سه سالگی در این مركز نگهداری می شوند.

حسینی اضافه كرد: در مواردی كه خانواده رفتار مناسب با كودك نداشته باشد و از او حمایت مالی و عاطفی مطلوبی نداشته باشد یا فرزند در خانواده ناسازگاری داشته باشد با مداخله سازمان بهزیستی كودك در مراكز نگهداری كودك نگهداری می شود، اما در مواردی نیز شرایطی برای خانواده ایجاد می شود كه مجبور به بازگرداندن كودك می شوند.

وی یادآوری كرد: به عنوان مثال زمانیكه یكی از والدین فوت كند و والد دیگر به تنهایی توان نگهداری از كودك را نداشته باشد كه در این شرایط كودك توسط بهزیستی پذیرفته می شود، اما متاسفانه فشار روانی سنگینی بر كودك وارد می شود.

حسنی افزود: كودكان آسیب پذیر ترین گروه جامعه انسانی، نخستین كسانی هستند كه در معرض هجوم مستقیم انواع ناگواری ها، فشارها و مشكلات ناشی از زندگی بزرگ ترها قرار می گیرند و آن را تحمل می كنند.

این مسوول خاطرنشان كرد: خوشبختانه در كشورهای مسلمان، به موجب وجود استحكام در بنیاد خانواده و گرایش های دینی و اعتقادی و آشنایی بیشتر با احكام اسلامی، وضعیت حقوقی كودكان جایگاه نسبی مناسب تری دارد.

برچسب ها
- كودكان كار
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۱:۲۱ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷