دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ضرورت استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور حل مشكلات جامعه
 
اترك: رییس دانشگاه بجنورد بر ضرورت استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور حل مشكلات جامعه تاكید كرد.
ضرورت استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور حل مشكلات جامعه اترك: رییس دانشگاه بجنورد بر ضرورت استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور حل مشكلات جامعه تاكید كرد.

به گزارش اترك، دكتر شیخ زاده در نشست با مدیرمسیول روزنامه سراسری اترك، یكی از مباحث مهم در دانشگاه دولتی را ارتباطات و تعاملات رسانه ای دانست و اظهار كرد: دانشگاه به عنوان نماد علمی و فرهنگی با نگاه مسیولیت اجتماعی باید نسبت به مسایل جامعه حساس باشد و آن ها را پیگیری و رفع كند.

وی با بیان اینكه شعار دانشگاه بجنورد، دانشگاه جامعه محور و جامعه دانشگاه محور است، افزود: با توجه به این شعار دانشگاه در تمام مسایل جامعه دخیل بوده و با ارایه راهكار نسبت به رفع مشكلات اقدام كنیم و با چنین نگاهی باید دغدغه مندی رفع مسایل بیشتر از گذشته باشد.

شیخ زاده با تاكید بر نقش رسانه ها به منظور رفع مشكلات جامعه اظهار كرد: از طریق رسانه ها می توان مسائل، چالش ها و بحران را جویا شد و دانشگاه بجنورد نیز همین اقدام را در پیش گرفته است و خوشبختانه با رسانه ها تعاملات خوبی دارد.

وی همچنین با تاكید بر ضرورت استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور حل مشكلات جامعه تصریح كرد: متاسفانه آن طور كه باید موضوع استفاده از دانشگاه ها به عنوان محور مشكلات در استان رخ نداده و دانشگاه ها خود را محدود به فضای مرتبط با كار خود كرده اند و تنها در بعد دانشی فعالیت دارند.

شیخ زاده افزود: دانشگاه ها، ترویج و گفتمان سازی علم را انجام داده، در حالیكه این موضوع نیاز و از مطالبات جامعه به شمار می رود.

وی گفت: به طور مثال وقتی آب بجنورد كیفیت ندارد، دانشگاه ها باید برای رفع این مشكل به صورت علمی ورود پیدا كرده، دلیل آن را مشخص كنند و با ارایه راهكار این معضل را از بین ببرند.

وی ضمن تاكید مجدد بر این موضوع كه تعاملات باید دوطرفه و از طریق رسانه ها صورت بگیرد، گفت: وقتی مردم در مورد آینده اقتصادی، اشتغال افرینی، آسیب های اجتماعی و... دغدغه دارند دانشگاه باید ارایه راهكار داشته باشد.

در ادامه این نشست، محمد شكاری مدیر مسئول روزنامه سراسری اترك و پایگاه خبری بجنورد زیبا هم ضمن تایید صحبت های دكتر شیخ زاده در خصوص تعاملات رسانه ها با دستگاه های اجرایی به منظور رفع مشكلات گفت: تمام همكاران و ظرفیت های موجود در این مجموعه رسانه ای آماده همكاری بیشتر با دانشگاه دولتی و اساتید به منظور انتشار ایده ها، مقالات و طرح های آن ها در راستای رفع مشكلات و توسعه هر چه بیشتر خراسان شمالی است.
منبع خبر:
روزنامه اترک
   تاریخ: ۰۱:۴۵ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱