دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آسیب های اجتماعی حوزه زنان اولویت بندی شود
 
نماینده ولی فقیه در كردستان گفت: آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در استان اولویت بندی شود.
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی امروز در دیدار با بسیج جامعه زنان كه با موضوع خانواده در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه برنامه و اقدام خوب است، اما تأثیر بهتر است، گفت: در انجام كار ها و برنامه ها به تأثیرگذاری آن توجه كنیم.

نماینده ولی فقیه در كردستان گفت: آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در استان اولویت بندی شود، 700 تا 800 هزار نفر در كردستان جامعه زنان را تشكیل داده و باید بیشترین آسیب پیش روی آنان را شناسایی كنیم.

او می گوید: جدا از رعایت حجاب، باید تمركزمان را روی عفاف بگذاریم ،بدحجابی مشكلاتی ایجاد كرده، اما مسئله عفاف آسیب زاتر است.

پورذهبی گفت: بسیاری از بانوان در كنار آقایان با برخورداری از تسهیلات كم بهره، برای خود اشتغال زایی كرده اند.

نماینده ولی فقیه در كردستان گفت: باید حق و حساب زنان سرپرست خانوار شاغل در كارگاه های تولیدی و حوزه های مختلف به صورت كامل پرداخت شود، آسیب های این حوزه اولویت بندی و متناسب با آن راهكار ارائه شود.

او می گوید: مشكلات حوزه زنان به صورت میدانی و از نقاط حاشیه نشین بررسی شود و مطالبات را به صورت بسیجی وار پیگیری كنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان كردستان گفت: در این دفتر مشاور امور بانوان نداریم و بنایمان هم نیست كه نیرو و كادر اضافه كنیم، اما بسیج جامعه زنان می تواند با ارائه راهكار این نقش را انجام دهد كه این هم نیازی به میز و دفتر كار نیست، باید به روی بازده و تأثیرات متمركز شویم كما اینكه هر جا نیاز باشد، ورود می كنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: صرف ارائه گزارش كارساز نیست بلكه باید در عمل آسیب های این حوزه را پیگیری و برطرف كنیم.

در این نشست تعدادی از اعضای بسیج جامعه زنان نیز پیرامون وضعیت بانوان و استان به ایراد سخنرانی و ارائه راهكار پرداختند.
   تاریخ: ۰۰:۱۵ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۷