دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات ویژه به سالمندان در دستور كار شورای سالمندان بهزیستی
 
ارائه خدمات ویژه به سالمندان در دستور كار شورای سالمندان بهزیستی
رئیس بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت حمایت از قشر سالمند جامعه، گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان را همواره مورد توجه ویژه قرار دادیم.
بهمن بوچانی در گفتگو با خبرنگار تابناك كرمانشاه اظهار كرد: در بحث سالمندان بخش عمده ای از خدمات، وظایف و اقداماتی كه باید در آینده انجام بگیرد را بهزیستی تقبل كرده، به همین دلیل یك شورا تشكیل شده است.

وی افزود: این شورا با عنوان شورای سالمندان و دبیر این شورا سازمان بهزیستی و در سطح شهرستان ها رئیس این شورا فرمانداران شهرستان هستند، اعضای آن هم مشخص هستند، شبكه بهداشت، شهرداری، نهاد های حمایتی، كانون بازنشستگان و بسیاری از دستگاه های دیگر كه مرتبط با حوزه ارائه خدمات به سالمندان می باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: با توجه به اینكه جمعیت كشور رو به سالمندی است و از جمعیت 80 هزار نفری شهرستان سرپل ذهاب 8 هزار و 400 نفر سالمند هستند لذا می طلبد برنامه های خاصی برای این قشر در آینده مد نظر قرار گیرد تا بتوانند در آینده دوران سالمندی و پیری را سپری كنند، در همین راستا جلسات را به موقع برگزار می كنیم و از اعضای كارگروه و دستگاه های ذیربط دعوت می كنیم كه پای كار باشند.

وی گفت: شهرداری پارك ها و مكان های مناسبی را برنامه ریزی می كند كه اوقات فراغت سالمندان در آن مكان ها به خوبی سپری شود امكانات ورزشی از طریق شهرداری و اداره ورزش و جوانان برای این افراد مد نظر است، در راستای اقتضای سن و سال این سالمندان بسیاری از دستگاه ها را درگیر كردیم.

وی گفت: از این دستگاه ها به ویژه از بانك ها درخواست كردیم یك نگاه خاصی به ارائه خدمات به این قشر و مجموعه بازنشستگان داشته باشند و در دوران پیری نگاهی خاصی به ارائه خدمات به این قشر و مجموعه بازنشستگان داشته باشند چرا كه این دوران نگاه خاص می طلبد.

وی تصریح كرد: به زعم ما سالمندان مرجع هستند و در این برهه از زمان به عنوان سالمند و پیران زمان باید مورد تكریم و احترام واقع شوند و نهایت سعی و تلاش ما این است كه آنچه در توان سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط است در راستای ارائه خدمات مطلوب به این قشر باشد.

بوچانی با بیان اینكه باید به روزی برسیم كه آیندگان بدانند سالمندان سرمایه های اجتماعی هر جامعه هستند، تاكید كرد: در شهرستان سرپل ذهاب مركز روزانه توانبخشی سالمندان را داریم كه روزانه 35 نفر از این مددجویان خدمات و سرویس دریافت می كنند
كه معمولا خدمات توانبخشی از جمله خدمات توانبخشی فیزیوتراپی و تست های بهداشتی و پزشكی و كارگاه های آموزشی در راستای تغذیه و آزمایشاتی مانند تست فشار خون و كلسترول انجام می شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۴:۲۳ - ۲۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴