دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وب دا - با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی شیراز و بسیج جامعه پزشكی فارس؛ برپایی سومین درمانگاه جهادی سلامت، در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) شیراز
 
با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی شیراز و بسیج جامعه پزشكی فارس؛ برپایی سومین درمانگاه جهادی سلامت، در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) شیراز



با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و جمعی از اساتید دانشگاه در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) شیراز، خدمات رایگان سلامت به مراجعان و بیماران مناطق جنوبی شهر شیراز ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس گفت: بسیج جامعه پزشكی فارس با جذب و دعوت از اساتید و كاركنان بسیجی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در اقشار آسیب پذیر و مناطق كم برخوردار استان فارس، اقدام كرده است كه یكی از این برنامه ها حضور تیم های جهادی سلامت به صورت ثابت در محله های كم برخوردار است.

سرهنگ «حسین صمصام» خدمات این تیم های جهادی را در حوزه های بهداشتی، درمانی و آموزشی و در سطح یك و سطح دو اعلام كرد و افزود: همچنین یكی از برنامه های بسیج جامعه پزشكی استان، راه اندازی درمانگاه های جهادی در سطح شهر است، به این صورت كه درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی سطح شهر در روزهای پنجشنبه در اختیار بسیجیان جامعه پزشكی آن مركز درمانی قرار می گیرد و با حضور اساتید برجسته بسیجی، درمانگاه برپا می شود.


او برپایی درمانگاه جهادی در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) را سومین برنامه جهادی در این سطح برشمرد كه با حضور 6 نفر از اساتید دانشگاه در رشته های ارتوپدی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، مغز و اعصاب و توانبخشی و همچنین با حضور پزشك عمومی، مراجعان از خدمات سلامت به صورت رایگان بهره مند شدند.

سرهنگ صمصام جامعه هدف این برنامه جهادی را افراد تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و قشر كارگران زحمتكش جامعه عنوان كرد و ادامه داد: برنامه بسیج جامعه پزشكی به صورت ماهانه در مناطق مختلف شهر ادامه دارد و در صورت نیاز پس از معرفی بیماران به بسیج جامعه پزشكی، روند ادامه درمان بیماران با ارجاع به مراكز درمانی و بیمارستان ها به صورت رایگان دنبال می شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس، در مواردی كه نیاز به انجام عمل های جراحی پر هزینه باشد، با همكاری اداره اوقاف استان فارس، كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، تلاش می شود تا این موارد نیز به صورت رایگان انجام شود.


او با بیان اینكه تمام خدمات ارایه شده در درمانگاه های جهادی از جمله ویزیت، اقدامات تشخیصی مانند آزمایش و سونوگرافی و تحویل دارو به طور رایگان بوده است، اظهار امیدواری كرد این برنامه ها به صورت مستمر تداوم داشته باشد.

سرهنگ صمصام با تقدیر از حمایت های دكتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری اینگونه برنامه های جهادی، از نهادها و سازمان های مختلف خواست با هم افزایی و تعامل، در برپایی اردوهای جهادی و تهیه تجهیزات و امكانات موردنیاز مشاركت داشته باشند تا شاهد توسعه كمی و كیفی ارایه خدمت به محرومان جامعه باشیم.

او اضافه كرد: درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) یك درمانگاه خیریه است كه زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شیراز، خدمت رسانی می كند و برپایی این اردوی جهادی نیز با همكاری و استقبال مدیران و كاركنان این مجموعه، از این حركت جهادی انجام گرفته است.

این رویداد جهادی، صبح امروز بیست و ششم خرداد 1401، در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) شیراز، برگزار شد و دكتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و دكتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این برنامه، به ویزیت بیماران پرداختند./102

پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۰۹ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹