دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

یونیسف:حدود 37 میلیون كودك در جهان تا پایان سال 2021 آواره شدند
 
شفقنا- یونیسف تعداد كودكان بی خانمان و آواره در جهان در پایان سال 2021 را 36.5 میلیون نفر تخمین زد كه بالاترین رقم از زمان جنگ جهانی دوم است. به گزارش شفقنا از ایرنا به نقل از تارنمای اینترنتی یونیسف، این رقم شامل 13.7 میلیون كودك آواره و پناهجو و تقریبا 22.8 میلیون كودكی است كه در داخل كشورهای ...

شفقنا- یونیسف تعداد كودكان بی خانمان و آواره در جهان در پایان سال 2021 را 36.5 میلیون نفر تخمین زد كه بالاترین رقم از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گزارش شفقنا از ایرنا به نقل از تارنمای اینترنتی یونیسف، این رقم شامل 13.7 میلیون كودك آواره و پناهجو و تقریبا 22.8 میلیون كودكی است كه در داخل كشورهای خود به دلیل جنگ و خشونت بی خانمان شده اند.

این رقم، كودكانی را به دلیل مشكلات و بلایای آب و هوایی و زیست محیطی و كودكانی كه به تازگی در سال 2022 از جمله به دلیل جنگ اوكراین بی خانمان شده اند، دربرنمی گیرد.

این رقم بی سابقه از بی خانمانی كودكان، نتیجه مستقیم بحران هایی چون درگیری ها در افغانستان و بی ثباتی در كشورهایی چون جمهوری دموكراتیك كنگو یا یمن است.

در واقع، بی خانمان شدن كودكان به سرعت پیش می رود. در طول سال گذشته، شمار جهانی كودكان بی خانمان به میزان 2.2 میلیون نفر افزایش یافت.

«كاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف گفت: ما نمی توانیم این شواهد را نادیده بگیریم، اینكه شمار كودكان به دلیل درگیری یا بحران های دیگر به شدت رو به رشد است و مسئولیت ما رسیدگی به وضعیت آنهاست.

وی افزود: امیدوارم این رقم هشداردهنده، دولت را در وهله نخست به جلوگیری از بی خانمان شدن كودكان سوق دهد و زمانی كه آنها بی خانمان می شوند، دسترسی شان به آموزش و سایر خدمات تضمین شود.

بحران هایی چون جنگ اوكراین كه باعث شد بیش از 2 میلیون كودك كشورشان را ترك كنند و 3 میلیون نفر در داخل بی خانمان شوند، در راس این ركورد بالا قرار دارد.

علاوه بر این، كودكان و خانواده ها به دلیل حوادث آب و هوایی شدید همچون خشكسالی در شاخ آفریقا و سیلاب های ویرانگر در بنگلادش، هند و آفریقای جنوبی مجبور به ترك خانه هایشان می شوند.

براساس این گزارش، 7.3 میلیون كودك در نتیجه بلایای طبیعی در سال 2021 بی خانمان شدند.

جمعیت آوارگان جهانی در دهه گذشته بیش از دو برابر شده و كودكان تقریبا نیمی از مجموع آن را تشكیل می دهند.

بیش از یك سوم از كودكان بی خانمان در جنوب صحرای آفریقا، یك چهارم در اروپا و آسیای مركزی و 13 درصد در خاورمیانه و شمال آفریقا زندگی می كنند.

در حالی كه شمار كودكان بی خانمان و آواره به ركورد بی سابقه ای می رسد، دسترسی به خدمات ضروری همچون مراقبت های بهداشتی و آموزش كاهش می یابد.

یونیسف در عین حال از كشورهای عضو این صندوق خواست به تعهدات خود در مورد حقوق همه كودكان بی خانمان متعهد باشند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com شفقنا در شبكه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

لینك كوتاه خبر : https://fa.shafaqna.com/?p=1392432
منبع خبر:
شفقنا
   تاریخ: ۲۲:۲۳ - ۲۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳