دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه: دانشجویان دكتری براساس نیاز گروه های آموزشی، باید بصورت تمام وقت در گروه و یا مراكز فعالیت كنند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: دانشجویان دكتری براساس نیاز گروه های آموزشی، باید بصورت تمام وقت در گروه و یا مراكز فعالیت كنند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست مشترك مدیران گروه های آموزشی و روسای مراكز تحقیقاتی كه با حضور معاون آموزشی و مدیران زیرمجموعه این معاونت برگزار شد، تاكید كرد: حقوق دانشجویان دكتری امسال افزایش یافته و لذا باید براساس نیاز گروه های آموزشی، به اساتید كمك كنند و بصورت تمام وقت در گروه و یا مراكز درمانی تابعه، فعالیت كنند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه از اختصاص اعتبارات برای خرید تجهیزات آموزشی گفت كه اولین اعتبار این بخش، صرف خرید تجهیزات اسكریل لب خواهد شد.

وی با اشاره به دوره كرونا كه ظرفیت مجازی سازی آموزش را ایجاد كرد، گفت: به دلیل محسنات آموزش مجازی، می توانیم همچنان از آموزش تركیبی حضوری و مجازی استفاده كنیم و لذا گروه هایی كه می توانند برای آموزش مجازی برنامه ریزی داشته باشند، از آموزش تركیبی استفاده كنند.

دكتر خانكه با اشاره به گسترش همكاری دانشگاه با جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه همكاری با این نهادها و سازمان ها، مشكل كمبود فیلد آموزشی و عرصه بالینی كاهش می یابد و استادان و دانشجویان می توانند از عرصه های بالینی آن سازمان ها نیز بهره بگیرند.

وی همچنین از مدیران گروه های آموزشی و روسای مراكز تحقیقاتی خواست تا ارتباطات خود را بیشتر كنند و مطالعات را هدفمند و در جهت رفع مشكلات جامعه طراحی كنند.

رئیس دانشگاه با خشنودی از توجه خاص مقام عالی وزارت بهداشت برای توسعه حوزه توانبخشی گفت: جناب وزیر با پیشنهاد اختصاص پنج درصد تخت های بیمارستان ها به خدمات توانبخشی موافقت كرد، و با توجه به اینكه از 57 خدمت توانبخشی، فقط 17 خدمت تحت پوشش بیمه سلامت است، اعتبارات لازم برای ارائه خدمات توانبخشی به همه نیازمندان در سراسر كشور را اختصاص دادند.

دكتر خانكه، از مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی خواست تا دانشجویان را مانند فرزندان خود فرض كنند و نسبت به سرنوشت آنان بی تفاوت نباشند و ضمن آنكه می توانند دانشجویان را در رعایت مقررات دانشگاه راهنمایی كنند، مشاوران و اساتید راهنمای گروه های آموزشی را تقویت كنند تا در جهت حفظ آرامش و حمایت از دانشجویان پیش بروند.

وی برای تامین نیروی متخصص جهت رفع كمبود گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی، پیشنهاد داد كه از نیروهای ضریب K استفاده شود و با ارزیابی اساتید ضریب K و همچنین نیروهای پیمانی كه هم اكنون مشغولند، در صورتی كه نیرویی كارآیی لازم را ندارد، نسبت به فسخ قرارداد وی اقدام كنند.

وی همچنین از مدیران گروه های آموزشی خواست تا آموزش های مهارتی را در قالب مدارس تابستانی راه اندازی كنند و درآمدهای حاصل از آن را در گروه خود هزینه كنند.

دكتر خانكه در بخش دیگری از سخنانش، از سفر هفته گذشته خود به استان یزد و شهر اردكان گفت كه ضمن بازدید از مركز تحقیقات سالمندی اردكان ، موافقت مسئولان منطقه برای ایجاد درمانگاه سالمندی جهت ارائه خدمات به سالمندان منطقه را دریافت كرده اند.

وی افزود: از طرفی نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان منطقه، درخواست تاسیس دانشكده توانبخشی و سلامت اجتماعی زیر نظر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را داشتند و هرچند كه نظر ما تاسیس این دانشكده زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی یزد بود، اما اصرار مسئولان منطقه بر نظارت كامل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر این دانشكده است كه تصمیم گیری نهایی را به مسئولان وزارت بهداشت سپردیم.

در ادامه، دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی، بر تاثیرات عدم حضور دانشجویان در دوره كرونا و تغییرات اساسی در رفتار دانشجویان تاكید كرد و اساتید را الگوی مسلم دانشجویان دانست كه می توانند نقش ارشادی و راهنمایی دانشجویان را داشته باشند.

وی همچنین، مواردی را در این جلسه متذكر شد كه « حضور اساتید در جلسات دفاع، ارتباط بیشتر اساتید راهنما و مشاور هر گروه با دانشجویان آن گروه، موظف بودن یك نفر در هر گروه برای حل مشكلات دانشجویان و درصورت عدم حل آن در گروه مربوطه، به مدیر آموزش ارجاع شود » از جمله آنها بود.

دكتر خرم تصریح كرد كه 90 درصد مشكلات دانشجویان در گروه ها قابل حل است و حل مشكلات را ابتدا در گروه و پس از گروه، مدیر آموزشی و در نهایت، به معاون آموزشی دانشگاه ارجاع داده شود.

دكتر فطوره چی مدیر آموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه در سخنانی، مواردی را برای همه گروه ها بویژه گروه هایی كه دوره های كارشناسی دارند، متذكر شد.

« ثبت بموقع نمره دانشجویان، توجه به تلاش دانشجویان در نمره دهی اساتید، استفاده از دانشجویان دكتری در حد كمك و تدریس فقط بخشی از دروس مورد توجه باشد، ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان انصرافی، برگزاری آزمون جامع در فواصل كوتاه و ترغیب اساتید جوان به فعالیت بیشتر » از جمله مواردی بود كه مدیر آموزشی مورد تاكید قرار داد.

دكتر محسن واحدی مدیر مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نیز در سخنانی، « برگزاری كارگاه ها در قالب آموزش مداوم و یا آزاد، تكمیل فرم های مربوط به اعتباربخشی از سوی مدیران گروه ها، ارائه پیشنهادهای مربوط به افزایش رشته ها » را یادآوری كرد.

دكتر حسین محققی كمال سرپرست اداره امور هیات علمی معاونت آموزشی دانشگاه نیز از مدیران گروه های آموزشی خواست تا فرم های مربوط به اطلاعات خود و اعضای هیات علمی گروه مربوطه را تكمیل و به این واحد ارائه دهند، ضمن آنكه توجه اساتید بویژه نیروهای ضریب K به شرایط ترفیع پایه و فرصت زمان مشخص آن را یادآوری كرد.

در ادامه، مدیران گروه های آموزشی نقطه نظرهای خود در ارتباط با امور آموزشی را بیان كردند، ضمن آنكه دكتر دلبری رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به سفر رئیس دانشگاه به اردكان و بازدید ایشان از مركز تحقیقات سالمندی اردكان كه با حضور نماینده مردم اردكان در مجلس، امام جمعه و دیگر مسئولان منطقه برگزار شد، اشاره كرد.

دكتر دلبری، پایگاه سالمندی اردكان را پایگاهی مختص همه گروه های آموزشی ذكر كرد و گفت: اطلاعات بدست آمده از حدود شش هزار نمونه افراد بالای 50 سال، مرتبط با همه گروه ها و رشته های توانبخشی و رفاه اجتماعی می باشد كه می توان از این اطلاعات كه منبعی غنی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه سالمندی است، برای اجرای پایان نامه های كاربردی نیز استفاده كرد.

وی از مدیران گروه های آموزشی دعوت كرد تا از مركز تحقیقات سالمندی اردكان بازدید داشته باشند و از نزدیك با ظرفیت های این مركز آشنا شوند.

مدیران گروه های آموزشی نیز برخی نكات را در حضور رئیس دانشگاه، معاون و مدیران آموزشی دانشگاه مطرح كردند.

وضعیت خوابگاه های دانشجویی در ایام تعطیلات تابستان از موضوع های مطرح شده بود كه مدیر آموزشی در این خصوص گفت: كارگروه مربوطه برای تعیین اولویت بندی دانشجویان جهت استفاده از خوابگاه ها در این ایام، در تاریخ پنجم تیرماه تشكیل جلسه می دهد و تا آن زمان، گروه های آموزشی می توانند اولویت های خود را برای مدیریت آموزش اعلام كنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

اسكریل لب، از دیگر درخواست های گروه ها بود كه معاون آموزشی در این ارتباط گفت: اعتبار خوبی برای خرید تجهیزات در اختیار معاونت آموزشی گذاشته شده است و قرار است كه با بررسی سه معاونت آموزشی، توسعه و پژوهشی، مكان مناسب جانمایی ، و نسبت به ایجاد اسكریل لب اقدام شود. امیدواریم تا تیرماه، این اقدامات صورت بگیرد.

« مشكلات مربوط به دریافت كد اخلاق، محدودیت های جلسه دفاعیه، نبود یك مركز ارائه خدمات سرپایی كمك های اولیه پزشكی در دانشگاه، لزوم داشتن دیتا ریجستری برای ثبت اطلاعات از بدو تولد تا 18 سالگی، و ضرورت هماهنگی بین داورهای پایان نامه ها »، از جمله موارد مطرح شده از سوی مدیران گروه ها بود كه رئیس دانشگاه درباره وجود یك مركز ارائه خدمات اولیه پزشكی در دانشگاه، از معاونت درمان خواست تا این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه از دیتا ریجستری حمایت كرد، ضمن آنكه برای داوری پایان نامه ها نیز گفت: می توانیم در مواقعی كه مدیران گروه ها لازم بدانند، از داور سومی از خارج دانشگاه، برای داوری نهایی دعوت كنیم.

وی تاكید كرد كه داوری پایان نامه های مقطع دكتری، سختگیرانه باشد تا فارغ التحصیلان این دانشگاه، تفاوت قابل توجهی با فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها بلحاظ علمی و تخصصی داشته باشند.

وی همچنین از مدیران گروه های آموزشی خواست تا در جلسات دفاع، فقط اساتید داور و دانشجو حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه در پایان این نشست با اشاره به لزوم مدیرپروری با استفاده از نیروهای جوان در بخش های مختلف، ضمن تشكر و قدردانی از خدمات خانم دكتر شهشهانی پور كه از بزرگان و افراد پرتلاش دانشگاه می باشد و با آرزوی سلامتی برای ایشان، دكتر حسین محققی كمال را به عنوان سرپرست امور هیات علمی دانشگاه معرفی كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

   تاریخ: ۱۴:۴۷ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۸